Nejočekávanější novinky roku 2010

Na která zajímavá auta se letos můžeme nejvíc těšit?

Jakkoli tomu nemusí ekonomická situace nahrávat, novinky letošního roku se nesou v duchu „NEJ“. Můžeme se těšit na automobily, které jsou nejrychlejší, nejdražší, nejexklusivnější, nejekologičtější, nejpokrokovější a bůh ví jaké další nej. Přehled těch nejočekávanějších novinek letošního roku vám zprostředkují následující řádky.

 

Aston Martin One-77

Výkladní skříní technologií, designu a schopností se stane pro Aston Martin model One-77, který bude vyroben v limitované sérii 77 kusů za cenu pohybující se kolem milionu liber.

Dvoumístné kupé by nemělo přesáhnout hmotnost 1500 kilogramů i díky monokoku z uhlíkových vláken a ručně vyrobeným panelům karoserie z hliníku. V současné době je hitem aktivní aerodynamika, která zde samozřejmě nemůže chybět.

O pohon se stará dvanáctiválec 7,3 l, jehož 710 koní posílá šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení na zadní kola. Karbon-keramické brzdové kotouče se postarají o bleskové zpomalení, které bude jistě třeba, protože při nedávných testech se Aston Martin One-77 hravě dostal na 350 km/h.

 

BMW M3 GTS

U BMW moc dobře vědí, že nové GTS má spoustu soupeřů, kterým se musí minimálně vyrovnat, ale také jde o překonaní úžasného CSL, které se pyšní i dnes excelentními jízdními vlastnostmi.

Motor V8 převrtaný na 4,4 l dává výkon kolem 450 koní. Leckoho možná zamrzí absence poctivého manuálu, ale nová dvouspojková převodovka bude určitě velmi efektivní. Důležité je, že výkon je posílán na tu správnou nápravu přes samosvor, takže BMW M3 GTS bude moci i nadále jezdit bokem.

Zbytečnosti, jakými je například rádio, klimatizace a další, musely pryč, žádala si to totiž odtučňovací kůra, díky které se podařilo uspořit úctyhodných 190 kg i přes instalaci ochranného rámu s homologací FIA.

Vůz je inspirován soutěžním BMW M3 GT4, a tak se na zádi GTS objeví mohutné funkční přítlačné křídlo.

 

Ferrari 599 GTO

Ferrari 599 je velké a pohodlné gran turismo, vhodné pro cestovaní na dlouhé vzdálenosti, u nás snad ani nepublikovatelnými rychlostmi.

Nedávno představený HGTE paket 599 trochu přitvrdil, ale pro pravé drsňáky je to pořád málo. Proto má Ferrari v plánu 599 GTO, vycházející z bestie jménem 599XX.

GTO vznikne v omezené sérii, čítající asi 500 kusů. Pod kapotu upraveného Fiorana v Maranellu dostaly stádo 700 vzpínajících se ořů, kteří by měli hravě zvládnout maximální rychlost 350 km/h a sprint na stovku za 3,2 sekundy.

 

Lamborghini Gallardo Superleggera

Životní cyklus baby Lamba se pomalu blíží ke konci, a proto je třeba nějak zatraktivnit Gallardo, čemuž by měla pomoci edice Superleggera. Na ženevském autosalonu Lamborghini vše oficiálně potvrdí, ale již nyní je jasné, jak bude prozatím nejsilnější Gallardo vypadat.

Hojné využití karbonu je samozřejmostí, ze kterého plyne i úspora hmotnosti cca 70 kg. Výkon povyskočí jen o 10 koní na 570 koní, které poputují na všechna čtyři kola pomocí manuální čí sekvenční převodovky E-gear.

Maserati GranCabrio

GranCabrio je první kabriolet Maserati se čtyřmístným uspořádáním interiéru a ve své kategorii se pyšní nejdelším rozvorem, který je shodný s modelem kupé. Ve voze by měl být tedy zajištěn pohodný posez (hlavně se staženou střechou) pro čtveřici pasažérů.

Kabriolet je vždy o určitém kompromisu, proto potřebné výztuhy karosérie zvedly hmotnost celého vozu o 100 kg a součinitel aerodynamického odporu o malinko vzrostl na 0,35.

Pod kapotou se nachází osmiválec s úžasným zvukem o objemu 4,7 l posílající skrze automatickou převodovku na zadní nápravu 440 koňských sil, což stačí k pohodlnému sprintu na stovku za 5,5 sekundy.

Mercedes-Benz SLS AMG

Reinkarnace není pouze výsadou Hollywoodských trháků, ale je součástí i automobilového průmyslu, kdy se čas od času objeví něco, co se v minulosti osvědčilo.

Mercedes se pokusil vzkřísit slavný model 300SL s jeho racčími křídly. Soudě podle kladných ohlasů se tento tah automobilce povedl.

Již na jaře se první vozy dostanou k zákazníkům, kteří za základní model SLS zaplatí 4 500 000,- Kč. 

Dvorní úpravce Mercedesu, divize AMG, se postaral o pohonnou jednotku o objemu 6,3 l, z jejíchž útrob putuje na zadní kola pěkných 570 koní. Jízdními výkony i parametry bude Mercedes SLS AMG jen těžko hledat konkurenci. A cenou se dokonce blíží k Ferrari 458 Italia!

Noble M600

Brutální supersport není nic pro slečinky. Přeplňovaný osmiválec 4,4 l od Volva posílá na zadní kola 650 koní výkonu a jediná věc, která dokáže řidiči pomoci dostat všechen na silnici, je systém kontroly trakce. Ten jde samozřejmě vypnout – mimochodem velmi stylovým tlačítkem převzatým ze stíhačky Tornado.

Noble M600 váží jen 1275 kg, takže zdolá stovku za 3 sekundy, 160 km/h jede už po 6,5 sekundách a pokračuje až k maximu 362 km/h.

Nejhorší na tom je, že tohle auto vznikne ve velmi omezeném počtu za cenu v přepočtu přibližně 6 000 000 korun. Také není jisté, zda se vůbec nějaký podívá mimo domovskou Británii.

Lexus LFA

V lednu roku 2005 se poprvé veřejnosti představil koncept prvního supersportovního vozu od Lexusu a nyní, o pět let později, již známe konečnou podobu dlouho připravovaného Lexusu.

U Lexusu se rozhodli vyrobit limitovanou sérii 500 kusů modelu LFA. Aby se zamezilo spekulativním nákupům, bude si Lexus pečlivě vybírat své klienty. Například na americkém a kanadském trhu se bude muset klient nejdříve zavázat k dvouletému leasingu a až poté bude moci naložit s LFA, jak uzná za vhodné. První kusy se k zákazníkům dostanou na konci letošního roku za cenu přes 9 milionů Kč.

LFA je přímo prošpikován nejmodernější elektronikou a i přesto se podařilo stlačit hmotnost na přijatelných 1480 kg.

Desetiválec velmi kompaktních rozměrů pod kapotou je jistě odkazem na účinkování Toyoty v okruhových závodech. Z objemu 4,8 litru se podařilo vydolovat 560 koní v 8700 ot./min. s tím, že červené pole začíná až v 9000 otáčkách!

Ferrari F458 Italia

Novinka od Ferrari, která bude brzy brázdit světové okruhy (a bohužel ještě častěji bulváry světových metropolí), se pyšní designem, který rozděluje automobilové nadšence na dva nerozlučné tábory příznivců a do krve bijících se odpůrců.

U Ferrari předvedli to nejlepší, například při konstrukci úplně nového osmiválce, který z objemu 4,5 l posílá na zadní nápravu neuvěřitelných 570 koní, které jsou k dispozici v motorkářských 9000 otáčkách.

Hmotnost novinky je slušných 1380 kg, což je bohužel více než v případě F430, ale i tak se F458 dostane na stovku za 3,4 s a s plynem na podlaze bude s klidem pokračovat až k hranici 325 km/h, kdy dosáhne svého maxima.

U Ferrari si nechají za všechno pořádně zaplatit, proto u F458 nenajdete například elektricky ovládaná sedadla ve standardu, ale až v položce příplatkové výbavy – za částku 2200 eur, ke kterým musíte připočíst ještě cenu samotného vozu – 162 900 eur.

Škoda Fabia RS

Nejočekávanějším supersportem letošního roku je samozřejmě počin mateřské automobilky Škoda, která do světa vypustí nezkrotnou Fabii RS.

Pod kapotou divoké Fabie RS bude bít koncernový motor 1.4 TSI o výkonu 180 koní, které dokáží s malou Fabií slušně zacvičit a také proto bude přední náprava vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS, která se nachází například v Golfu GTI a jen demonstruje sportovní potenciál nového „eresa“.

Kult RS ovlivní celý automobil, který bude vybaven agresivnějšími nárazníky, speciálními 17“ koly a logy RS na sportovním volantu a sedačkách.

Více informací o nástupci dnes již kultovní Fabie RS přinesou oficiální informace přímo ze škodovky na blížícím se ženevském autosalonu.

autoweb.cz

21.1.2010 1:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist