autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Návrat Super Bee
Návrat Super Bee
Přesně tolik totiž představuje nárůst 85 koňských sil oproti klasickému Chargeru. Pod kapotou SRT8 se objem motoru Hemi z 5,7 litru zvětšil na 6,1 litru (pro nadšence do amerik je to z 343 na 370 kubických palců), celkový výkon dosáhl 425 koní a točivý moment 569 Nm. Přesný čas zrychlení na stovku není zatím znám, ale výrobce udává něco málo přes pět sekund. A co víc, nový Charger umí také brzdit, ze stovky zastaví na slušných 34 metrech a disciplínu 0-160-0 km/h zvládne za necelých 17 sekund.
Barevný odstín laku, který byste v katalogu Dodge našli pod názvem „Detonator Yellow“, černé kapoty a černé pruhy na zadních blatnících jasně odkazují na legendární Dodge Coronet Super Bee z roku 1968. Představoval nejsilnější vůz modelové řady a v posledním roce své výroby, 1971, byl už nabízen jako Charger. Logo s naštvanou včelou se mezi příznvci muscle cars stalo doslova legendou, společně s nápisem „HEMI under hood“, tedy HEMI pod kapotou. Něco jako „Za dveřmi je…“, ale v americké verzi… Opravdu kvalitně zrestaurovaná Super Bee dnes ve Spojených Státech vyjde v přepočtu na 2,8 až 3,5 milionu, ale kousek ve slušném, pojízdném stavu pořídíte i za 700 tisíc.
Cena Dodge Chargeru SRT8 Super Bee zatím nebyla přesně stanovena, ale do prodeje se v USA dostane na podzim. Vypadá to, že definitivně nastává druhý věk muscle cars…
Honza Koubek