Mercedes SL 65 AMG Black

Stuttgartská opozice k Ferrari a Lamborghini zaútočí hrubou silou.

Přídomek „Black“ (černý) se rychle etabluje jako označení pro hardcore verze modelů Mercedes AMG, které jsou samy o sobě hardcore verzemi standardních mercedesů. Nejnovější „černý“ Mercedes se jmenuje SL 65 AMG Black a je to zatím nejvýkonnější silniční auto, s jakým divize AMG kdy přišla.

Jeho existence zatím není oficiální, proto ještě nemáme žádné fotky. Vůz byl nicméně představen na autosalonu v New Yorku skupině vybraných novinářů a americký magazín Motor Trend se rozhodl, že embargo prolomí. Oficiální tiskovou zprávu a první fotografie očekáváme v nejbližších dnech.

Už „normální“ SL 65 (jestli se to tak dá vůbec říct) není z nejpomalejších, ale pro variantu Black vymáčkli inženýři ze šestilitrového dvanáctiválce dalších 58 koňských sil. Celkem tenhle hot-rod tedy vyvine 670 koní, což je víc než u většiny superaut.

Točivý moment nicméně zůstává omezen na 1000 Nm – převodovky z lokomotiv se do SL nevejdou a ta nejrobustnější, jakou Mercedes ve svých regálech našel, víc nezvládne. Jde o starší pětistupňový automat, novější 7G Tronic není na takové síly stavěný.

Konstruktéři AMG se navíc odhodlali k radikální odtučňovací kůře: SL 65 AMG Black přišel o stahovací střechu, místo které dostal pevnější a lehčí slupku z karbonu. Schopné, ale těžké aktivní stabilizátory a pneumatické pérování putovaly do koše – auto dostalo plně nastavitelný podvozek s konvenčními ocelovými pružinami a plynokapalinovými tlumiči pérování.

SL 65 AMG je díky těmto a dalším opatřením o 260 kg lehčí, z toho 40 kilogramů se ušetřilo jen na střeše. Mercedes udává provozní hmotnost 1850 kg, což je na poměry této kategorie vcelku slušné číslo.

Pneumatiky Dunlop Maxx GT mají rozměr 265/35 ZR19 vpředu a monstrózních 325/30 ZR20 vzadu. Kola jsou kovaná jednodílná.

Karbonový difuzor prý opravdu funguje a nenápadný zadní spoiler se v rychlosti 100 km/h vysune, aby dodal 35 kg přítlaku. Kvůli širšímu rozchodu musely být roztaženy také blatníky. Zdá se pravděpodobné, že maskovaný prototyp, který nadávno zachytil náš špionážní fotograf na Nürburgringu, byl ve skutečnosti testovacím exemplářem SL 65 AMG Black.

Uvnitř na vás čekají nekompromisní anatomická sedadla z karbonu a sportovní volant se zploštělým věncem. Ne, zadní sedačky tady opravdu nenajdete…

Mercedes nehodlá prodat víc než 350 kusů tohoto unikátu, což mj. znamená, že se na něj nevztahují přísné evropské předpisy na ochranu chodců. Mřížka chladiče díky tomu může být o něco masivnější a kapota nižší než na standardním roadsteru SL.

Mercedes SL 65 AMG Black bude dodáván s omezovačem rychlosti nastaveným na 300 km/h, ale bez něj prý zvládne o 50 km/h víc. Cenu zatím neznáme, ale můžete se vsadit, že bude ještě o nějaký ten haléř vyšší než v případě SL 65, který stojí 5 899 000 kč. Se slevou nepočítejte…

autoweb.cz

17.4.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist