Mercedes-Benz SL65 AMG

Zdá se vám klasické SL500 pomalé? Pokud ano, tak tohle jste zřejmě nečekali, do svého nového vlajkového roadsteru dal Mercedes výkon 612 koní a drtivý točivý moment 1000 Nm.

Od Mercedesu jsme se v posledních letech dočkali řady přemotorovaných aut, a i když vám každý nadšenec řekne, že výkonu není nikdy dost, na řeč technických údajů nejsilnějšího kabrioletu, který kdy Mercedes vyrobil, si budete ještě chvilku zvykat. Zapomeňte na desetiválcový Touareg, zapomeňte na Bentley, tenhle motor má dvanáct válců, objem šest litrů, velká turba a mezichladiče voda-vzduch, což mu dohromady dává výkon 612 koní a nevídaný točivý moment 1000 Nm od dvou do čtyř tisíc otáček, který je limitován jen možnostmi automatické převodovky. Ani v záběhu si ale nebudete stěžovat, protože už v tisíci otáčkách má ohromných 570 Nm.

Z klidu na stovku zrychluje za supersportovních 4,2 s a dvousetkilometrovou hranici dosahuje za 12,9 s, a přesto, že sériový omezovač zasahuje stále ve dvě stě padesáti, určitě se s ním dá něco dělat. Motor je podle tradic AMG ručně sestavený jediným technikem, jehož jméno pak najdete na jeho krytu, a od AMG je i sportovní podvozek a diferenciál a také nový systém kompozitových brzd, které jsou schopné udržet na uzdě jeho výkon a rychlost. Kryt motoru má nový tvar a je vyrobený z kombinace hliníku a karbonu.

Mercedes stále nemá šesti- a sedmistupňovou převodovku, která by byla schopna pojmout takový točivý moment, ale horečně se na ní pracuje a v jeho silných autech by se měla objevit co nevidět. SL65 AMG má proto zesílený pětistupňový systém Speedshift s tlačítky na volantu s novou spojkou a řídicí jednotkou. Aby to vše drželo pod náporem té síly dohromady, jsou zesíleny i poloosy, náboje a ložiska kol a upraveny zadní závěsy. Diferenciál s omezeným prokluzem je také robustnější a ke chlazení oleje dostal výměník tepla.

V prodeji se SL65 AMG objeví v létě a i když není předpokládaná cena mezi šesti a sedmi miliony korun vůbec nízká, pořád to je dvakrát méně, než kolik zaplatíte za SLR McLaren. U něj ale není vůbec jisté, že toho za takové peníze umí i dvakrát tolik.

 

 

redakce autoweb.cz

9.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist