Mazda CX-9 bude i v Evropě

Mazda na autosalonu v Moskvě představila evropskou verzi svého největšího SUV.

AKTUALIZOVÁNO 28.8.2008:

Mazda CX-9 představená na autosalonu v Moskvě bude nakonec k dostání pouze na trhu v Rusku a na Ukrajině. Ve státech EU k dispozici zatím nebude, a tak se případní zájemci musí obrátit na některého z dovozců vozidel z USA, kde se již Mazda CX-9 prodává delší dobu.

Mazda nerada slyší, když se o modelu CX-9 mluví jako o SUV. Raději používá slovo „crossover“. Dobrá, máme tu tedy velký crossover podle Mazdy, podle ostatních kříženec MPV a SUV.

Jak je z obrázků patrné, nejedná se o žádný módní výstřelek s agresivními podběhy, nárazníky a imitacemi difuzorů. Celý design je velmi umírněný, což mají rádi zejména zákazníci v USA, kam směřuje většina produkce. Mazda ovšem nyní nabízí model CX-9 i Evropanům.

U nás však narazí kvůli jednomu výraznému nedostatku. Hádáte správně, Mazda CX-9 nemá pod kapotou diesel, na ten si zájemci počkají minimálně rok. Zpočátku bude k dispozici pouze benzínový motor V6 3.7 o výkonu 277 koní v 6250 ot./min. a točivém momentu 366 Nm v 4250 ot./min. Ten bude standardně spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení.

V interiéru najdete tři řady sedadel, přičemž ta prostřední je určena pouze pro dva cestující. Další dva si sednou úplně dozadu. Dá se očekávat, že v Evropě Mazda brzy nabídne i tradiční uspořádání s trojmístnou lavicí uprostřed a zadními nouzovými sedadly za příplatek. Uspořádání 2+2+2 se totiž nesetkalo s přílišným pochopením například u Mercedesu třídy R, který raději přešel k tradičnímu uspořádání 2+3. A vyplatilo se.

Kufr má v základním uspořádání objem skromných 267 litrů, ale postupným sklápěním sedadel se dostanete až na 1911 litrů, což už postačí k odvozu velmi objemného nákupu z Ikea.

Podvozek Mazdy CX-9 je poměrně vyspělý a jistě poskytne aspoň náznak řidičského nadšení, jak jsme u Mazdy zvyklí. Samozřejmě se všechno bude odehrávat v mnohem nižších rychlostech, protože CX-9 není žádná muší váha: její pohotovostní hmotnost činí plných 2115 kg. Vpředu najdete poměrně komplikovanou nápravu MacPherson, vzadu pak nezávislé zavěšení multi-link.

Za normálních okolností jsou poháněna pouze přední kola, ale elektronický diferenciál je schopen podle potřeby poslat až 50 % výkonu dozadu. K bezpečným jízdním vlastnostem jistě dopomůže i záplava nejmodernějších elektronických systémů.

Mazda slibuje maximální rychlost 181 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy. Spotřeba příliš nekoresponduje se současným trendem, neboť v obci si Mazda CX-9 řekne o 18,4 l, mimo obec o 9,9 l a v kombinovaném cyklu o 13,0 l/100 km. Během toho vypustí každý kilometr jízdy 300 g CO2, což rozhodně není něco, čím byste se mohli chlubit před ekologicky uvědomělými spolupracovníky. Takové hodnoty si přímo říkají o zástavbu nějakého solidního dieselu, který by pomohl k prodejům v Evropě. Ale menší CX-7 dokázala svými prodejními výsledky i na českém trhu příjemně překvapit, přestože ji pohání žravý turbomotor z Mazdy 6 MPS

autoweb.cz

27.8.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist