autoweb.cz > Hyundai > Hyundai – hybridní koncept i-flow
Hyundai – hybridní koncept i-flow
Koncept Hyundai i-flow je předzvěstí sportovně střiženého sedanu segmentu D, který je vyjádřením nového designového jazyka „fluidic sculpture“ pocházející z německého Rüsselsheimu. Nově prezentovaný tvar a styl karosérie není pouze na parádu, je plně funkční a díky němu koncept dosahuje impozantního součinitele aerodynamického odporu 0,25, což pozitivně ovlivňuje efektivitu celého vozu.
Při výrobě funkčního prototypu i-flow automobilka Hyundai spolupracuje s chemickým gigantem BASF, který dodává nové, lehké materiály a solární články, které najdou své místo na střeše vozu.
Důkazem „eko“ uvažování automobilky není pouze využití lehkých materiálů a nízký součinitel odporu, ale hlavně použití prozatím nespecifikovaného elektromotoru spárovaného s Lithium-Ion Polymer akumulátory, které se společně s 1,7 l dieselovým motorem přeplňováním dvěma turby a se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou stará o rozpohybování celého konceptu, který vyprodukuje pouhých 85 g/km CO2 při spotřebě 3 l/100km.
Dominantním prvkem kabiny vozu je unikátní nejen dotykový displej, který lze ovládat i gesty, a sedadla vyrobená ve spolupráci se společnosti BASF pyšnící se nízkou hmotností.
Na ženevském autosalonu korejská automobilka zveřejní veškeré podrobnosti o připravovaném konceptu a také představí ix35 blue s emisemi CO2 jen 135 g/km. Dále i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue s emisemi CO2 do 100 g/km. Snížení emisí bylo dosaženo bez kompromisů v oblasti výkonu, spolehlivosti nebo řidičské spokojenosti, tvrdí Hyundai.
Posledním zástupcem zelených vozidel je Hyundai ix35 FCEV využívající vodíkové palivové články, a je tak předzvěstí rozšíření vodíkových vozidel.
autoweb.cz