Ferrari se zazelená

Turbo, bioetanol, systémy aktivní aerodynamiky – Maranello se připravuje na novou legislativu.

Dost možná nejobdivovanější automobilka světa nečeká, až jí chystané právní normy znemožní existenci. Na včerejší tiskové konferenci v Maranellu Ferrari vybraným novinářům nastínilo, jak si představuje sportovní vůz blízké budoucnosti.

Nečekejte žádné exotické technologie jako palivové články nebo hybridní ústrojí. Maranellští věří, že mohou dosáhnout významných úspor díky sérii drobných inovací – podobně, jako to dělá BMW.

Ferrari prezentovalo své nápady na prototypu FXX Millie chilli, založeném na Enzu. Auto váží pouhých 1000 kg, tedy o třetinu méně než jeho předobraz. Podle výpočtů italských inženýrů by snížení hmotnosti o 365 kg v případě Enza přineslo zhruba stejný efekt jako navýšení výkonu na 100 koní při nezměněné váze.

Lehčí auto bude ovšem úspornější, ovladatelnější a méně náročné na zdroje – stačí mu menší brzdy, subtilnější zavěšení, kompaktnější převodové ústrojí atd.

Motory budoucích Ferrari doznají zmenšení zdvihového objemu, budou osazeny přímým vstřikováním – a turbodmychadly. Enzo Ferrari, který označoval přeplňování za konstrukční zhovadilost (jeho přítomnost na F40 nesl dosti nelibě) se musí v hrobě obracet. Dalším krokem má být uzpůsobení pohonných jednotek pro spalování směsi benzínu a bioetanolu.

Další oblastí, v níž inženýři z Maranella vidí značný potenciál, je aerodynamika. Proto vyvíjejí systém aktivních čerpadel, který by měl hnát obtékající vzduch nad autem i pod ním a zlepšit tak aerodynamickou účinnost vozu.

Ferrari věří, že pomocí těchto a dalších opatření sníží průměrné emise CO2 o svých produktů ze současných 400 g/km na nějakých 250. Všechny změny by měly být postupně realizovány v průběhu nadcházejících deseti let.

autoweb.cz

22.6.2007 8:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist