Ferrari potvrdilo vývoj hybridu!

Ferrari jasně potvrdilo svoji orientaci na program ke zlepšení efektivity a emisí.

Ferrari je jedním z výrobců, kteří budou trpět plánovaným zavedením plošných limitů 130 g CO2/km jako průměr pro všechny výrobky automobilek. Pro například BMW či Mercedes to není zas až tak nesplnitelné, protože v jejich nabídce jsou i úsporné modely (BMW řady 1, Mercedes třídy A a B). Ale Ferrari má v současnosti nejúspornější model California (13,2 l/100 km a 310 g CO2/km).

Vedení automobilky potvrdilo vývoj hybridního pohonného ústrojí, které se nejprve ukáže v monopostu Formule 1. Tam pravidla pro blížící se sezony přikazují používat hybridní, který se jmenuje KERS. Ten bude využívat energii získanou při brzdění. KERS je jednoduchá a efektivní převodovka CVT napojená na setrvačník, která vstřebává energii, když auto brzdí. Při následné akceleraci se pak energie uvolní.

Vedení Ferrari také potvrdilo, že každé budoucí Ferrari, i to hybridní a ekologické, bude stále tím Ferrari, na které jsme zvyklí, tedy rychlé, charakterní a podmanivé.

První modely Ferrari s hybridním ústrojím by se mohli objevit v roce 2015, možná i o něco dříve. Doufejme, že se do té doby nenechá Ferrari zviklat k zástavbě dieselu, jako to udělalo Porsche.

autoweb.cz

8.7.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist