Facelift BMW 7. řady

Očekávané radikální změny se u průkopnického auta nekonají, zjistilo se totiž, že se vlastně začalo celkem líbit. BMW má na další tři roky vystaráno.

Také si pamatujete na tu vlnu všeobecného rozhořčení, když vyjela před třemi lety nová sedmičková řada? Došlo to tak daleko, že se psaly petice proti novému designu, na internetu (převážně v Americe) vznikaly stránky s rozhořčenými výlevy tradičních příznivců značky a designové oddělení BMW bylo veřejným nepřítelem automobilové estetiky číslo jedna. To samé se s jistými obměnami opakovalo ještě jednou po premiéře současné 5. řady.

Tři roky je dost na to, aby ochladly i ty nejžhavější hlavy, a navíc se podle všeobecných ohlasů zdá, že veřejnost (platící i neplatící) našla ke dříve nezkousnutelné 7. řadě cestu. Přesto vedení firmy na podzim minulého roku veřejně uznalo, že tak radikální změnu mělo provést pomalejším tempem a že si mělo dát více práce s přípravou zákazníků na nový směr. Řada z nich totiž odešla jinam, část z nich byla naopak nahrazena novými zájemci.

BMW řada 7 velká fotogalerie

BMW řada 7 fotogalerie

Po vzhledové stránce se nový facelift soustředil hlavně na čelní masku a zadní kapotu, v obou případech části, na které se prvotní kritika soustředila především. V nové podobě není předek tak hrozivý jako u první verze, ale je otázka, jestli nebyl právě tohle jeden z rysů, který zákazníky přitahoval. Světla jsou oblejší, zkosenější a níže položená, kapota se k ním viditelně svažuje a přepracovaný tvar má i přední nárazník. Podobné zásady platí i pro zadní partie, kde došlo k největší změně na zadní kapotě, která už nevypadá zdaleka tak mohutně. Navíc nese i chromovanou středovou lištu, rozbíjející její dříve zavalitý tvar. Brzdová světla jsou stejně jako u dalších nových modelů dvoustupňová.

V interiéru došlo především ke zjednodušení iDrivu, jehož osmisměrné ovládání bylo do počátku terčem kritiky. V sériové výbavě se budou nově objevovat i xenonové světlomety, s příplatkem s funkcí natáčení.

Facelift ale nezůstal jen u vnějšího vzhledu; změny v motorové nabídce jsou v podstatě mnohem zásadnější. Motory používají hořčíkové bloky pro snížení hmotnosti a premiéru zde má nový turbodieselový vidlicový osmiválec 4,4 l, se kterým BMW opět posouvá výkony v rámci luxusní trojky německých výrobců. Turbodiesely navíc využívají i piezoelektrické vstřikování, které se v minulém roce poprvé objevilo u Audi.

Mezi benzínovými motory zůstává šestilitrový dvanáctiválec stále na vrcholu, ale oběma menším osmiválcům byl zvýšen objem (ze 3,6 na 4,0 a ze 4,4 na 4,8 litru). U všech motorů je jedinou převodovkou v nabídce šestistupňový automat.

Na podvozku došlo ke zvětšení brzdových kotoučů, zavedení aktivních stabilizátorů Dynamic Drive a zvětšení rozchodu kol na zadní nápravě o 14 mm.

Současná nabídka motorů a jejich hlavní parametry vypadají následovně:

760i – vidlicový dvanáctiválec 5972 cm3, 445 koní při 6000 ot/min, 600 Nm při 3950 ot/min, 0-100 km/h za 5,5 sekundy, 250 km/h

750i – vidlicový osmiválec 4799 cm3, 367 koní při 6300 ot/min, 490 Nm při 3400 ot/min, 0-100 km/h za 5,9 sekundy, 250 km/h

740i – vidlicový osmiválec 4000 cm3, 306 koní při 6300 ot/min, 390 Nm při 3500 ot/min, 0-100 km/h za 6,8 sekundy, 250 km/h

730i – řadový šestiválec 2996 cm3, 258 koní při 6600 ot/min, 300 Nm při 2500 – 4000 ot/min, 0-100 km/h za 7,8 sekundy, 244 km/h

745d – vidlicový osmiválec 4423 cm3, 299 koní při 4000 ot/min, 700 Nm při 1750 – 2500 ot/min, 0-100 km/h za 6,8 sekundy, 250 km/h

730d – řadový šestiválec 2993 cm3, 231 koní při 4000 ot/min, 520 Nm při 2000 – 2750 ot/min, 0-100 km/h za 7,8 sekundy, 238 km/h

redakce autoweb.cz

28.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist