Čtveřice unikátních Chevroletů Camaro

Na výstavě tuningu SEMA se to hemží nejen ospoilerovanými přeplácaninami...

Nový muscle car Chevrolet Camaro se nám moc líbí a neznáme nikoho, komu by se vyloženě hnusil, snad kromě ministra Bursíka. Severoamerický trh je z něj rovněž nadšen a ačkoli mnoho lidí oceňuje více agresivní Dodge Challenger, Chevrolet rozehrál tak důkladnou marketingovou hru, že se novému Camaru podařilo Challenger téměř zastínit.

Chevrolet Camaro se stal oficiálním vozidlem začínající výstavy SEMA, která se řadí k těm největším událostem ve světě tuningu. Jelikož si Chevrolet této pocty váží, představuje rovnou čtveřici různých konceptů individuálně upravených vozů Camaro. Na všech můžeme vidět plejádu oficiálních doplňků a tuningových dílů od spoilerů a litých kol přes kity motoru až po přívěšek na klíče.

Camaro LS7 Concept

Tento exponát se inspiruje u prvních Chevroletů Camaro COPO (Central Office Production Order), což bylo označení jakýchsi speciálních vozidel s vyšším výkonem a luxusnější výbavou, jež vyjížděla na konci šedesátých let z výrobních linek na zvláštní objednávku. Kromě unikátního laku a několika málo doplňků disponuje tento koncept osmiválcovým motorem LS7 s výkonem 550 koní, kterého bylo dosaženo použitím oficiálních GM Performance Parts. Jmenujme například přepracované sání, řídící jednotku nebo „ostrou“ závodní vačku. Motoru zdatně sekunduje manuální šestistupňová převodovka Tremec s kratším převodem a samosvorný diferenciál. Rovněž brzdy Brembo byly náležitě zesíleny a jsou tak velké, že menší než 20“ kola nepřichází v úvahu.

Camaro Dale Earnhardt Jr. Concept

Na přípravě tohoto velmi speciálního kousku se podílel sám mladý Earnhardt, slavný závodník. Vůz vychází ze základního Camara SS, ale jeho osmiválec je uzpůsoben pro spalování paliva E85, takže je maximálně ekologický. Speciální lak se inspiruje u klasických závodních Camar, stejně tak velká 21“ kola. Zadní prodloužený spoiler rovněž odkazuje na populární závody na oválech.

Camaro GS Racecar Concept

Nejedná se přímo o okruhový speciál, jak by mohl název napovídat, ale i tak se toto Camaro inspiruje u modrožlutých závodních Camar, se kterými jezdil Mark Donahue v sérii Trans Am. Kapota, dveře, blatníky a víko kufru jsou vyrobeny z karbonu, aby se hmotnost udržela co nejníže. Tomu dopomáhá i velmi spartánský interiér bez všech zbytečností rozmazlujících posádku ostatních modelů. Osmiválec LS3 s manuální převodovkou Tremec 6060 tak budou mít s Camarem mnohem méně práce. Závodnické geny podtrhuje tři palce široký výfuk a přídavné chlazení motoru, převodovky a samosvorného diferenciálu. Doplňkové slicky si můžete rovněž zakoupit prostřednictvím oficiálního zastoupení Chevroletu, pokud to s okruhy myslíte opravdu vážně.

Camaro Black Concept

Poslední exponát si na závodění příliš nehraje a spíše se tváří jako odpadlík beroucí zákon do svých rukou. Jeho lak vyvedený v matové černi rozhodně vypadá zle, stejně tak červeně svítící okraje světlometů. Celý interiér je barevně sladěn v černé kůži a 21“ kola jsou rovněž černá. Bohužel, pod kapotou se neukrývá kompresorem dopované kladivo na čarodějnice, jak by se od auta takového názvu a vzezření očekávalo. Koncept si musí vystačit s pokrokovým (aspoň na americké poměry) šestiválcem 3,6 l o výkonu skromných 300 koní.

Se sériovou nebo aspoň limitovanou produkcí ani jednoho exempláře se bohužel nepočítá, ale pokud je vaše konto řádně naplněno, můžete hezky poprosit některého z dealerů značky Chevrolet na americkém trhu. Všechny prezentované díly by totiž měly být brzy dostupné v rámci oficiálního příslušenství General Motors Performance Parts.

autoweb.cz

4.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist