Caparo T1: technické údaje

Kapotovaná F1 vyráží k zákazníkům – a její parametry berou dech!

Britská firma Caparo včera konečně představila svůj extrémní supersport T1. Jeho technické údaje jsou minimálně stejně bombastické jako ty nejdivočejší dohady. Posuďte sami.

Vysokootáčkový vidlicový osmiválec o objemu 3,5 l vyvine 575 koní v 10 500 ot./min. a 422 Nm v 9000 ot./min. Při hmotnosti pouhých 550 kg to dává ohromujících 1045 koní na tunu. Potřebujete-li si zasadit tohle číslo do nějakého měřítka, vězte, že je to téměř dvakrát víc než v případě Bugatti Veyron.

Akcelerace je právě tak zuřivá, jak tato čísla napovídají. Z nuly na 96 km/h (60 mil v hodině) to Caparu T1 trvá pouze 2,5 sekundy, stošedesátka je pokořena za méně než pět sekund. Caparo slibuje příčné zrychlení (neboli přetížení v zatáčkách) neuvěřitelné 3G. Podobným silám by měly vystavit organismus nebohého řidiče rovněž brzdy.

Motor V8 je usazen v celokarbonovém monokoku před zadní nápravou. Jeho umístění, rozložení hmotnosti i základní rozvržení monokoku jsou velmi podobné monopostům formule 1. Výkon osmiválce přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál.

Přestože podvozek s lichoběžníkovým zavěšením na všech kolech má v okruhovém nastavení světlost pouhých 50 mm, lze ji zvýšit na dvojnásobek. Caparo proto bez problémů zdolá i takové nástrahy, jako je retardér. Brzdy o průměru 355, vyrobené z litiny, jsou svírány šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.

Caparo je naladěno pro co nejlepší výkony na okruhu, nikoliv pro maximální rychlost. Ta proto činí relativně obyčejných 300 km/h – ale v rychlosti 250 km/h generuje superpropracovaná aerodynamika přítlak 800 kg!

Něco takového samosebou nepořídíte za hubičku, nicméně měřeno optikou svých výkonů není Caparo T1 přemrštěně drahé. Zaplatíte za něj 190 000 liber plus DPH, což při současném kurzu a sazbě daně představuje částku 9 772 000 Kč. Caparo sice nemá – a nejspíše ani nedostane – evropskou homologaci, takže na cesty do práce budete stále potřebovat nějaké nudné Ferrari, ale každému je snad jasné, že tohle není silniční auto. A jako ultimativní okruhová hračka dává dokonalý smysl.

autoweb.cz

8.6.2007 8:51

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist