BMW M3 kabriolet: fotogalerie

Podívejte se na nejnovější „emkové“ BMW se stahovací střechou.

První obrázky nového BMW M3 kabriolet se dostaly na veřejnost dříve, než v Mnichově zamýšleli. Ale to je riziko internetové doby.

Nebudeme opakovat, co jsme už napsali. Jenom zdůrazníme, že v novém kabrioletu M3 BMW poprvé uvede novou dvojspojkovou převodovku. Jak víme, na dnešním trhu je důležité mít něčeho víc než konkurence. Více koní, poháněných kol, odkládacích přihrádek, spojek nebo převodových stupňů.

BMW zvolilo poslední možnost. Jejich nová převodovka s názvem M DKG má dvě spojky a sedm rychlostí. Obojí se v automobilovém světě už vyskytuje, ale zatím ne v této kombinaci. (Už se těšíme, až někdo přijde s trojspojkovou devítistupňovou převodovkou.)

Vzhledem k tomu, že M3 kabriolet i M DKG se naživo předvedou až v Ženevě, nepustilo BMW zatím žádné podrobnější informace o parametrech převodovky ani o jejím vlivu na akceleraci. DKG (Doppelkupplungsgetriebe, kdybyste náhodou váhali) bude k dispozici pro všechny tři karosářské varianty M3: kupé, sedan i kabriolet. Později se určitě dostane i na standardní mnichovské modely.

Dobrá, ale jak rychlé je BMW M3 kabriolet s manuální převodovkou? O něco pomalejší než kupé, vždyť s sebou vozí dva metráky výztuh, elektromotorů a skládacích mechanismů navrch. Akcelerace na 100 km/h mu trvá 5,3 s – o plnou půlsekundu déle. Nejvyšší rychlost je tradičně omezena na 250 km/h. Spotřeba paliva asi cílovou skupinu příliš trápit nebude, ale její zhoršení z 12,4 na 12,9 l/100 km je dalším svědectvím o negativním vlivu hmotnosti na jízdní dynamiku.

autoweb.cz

17.1.2008 10:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist