Bleskový test: Jak se „tuní“ limuzíny

Cílem většiny řidičů, kteří podlehli tuningu je jediné: co nejvíc se lišit od ostatních. Jenže touhu odlišit se nemají jen nevybouření mladíci, individualismus kvete v každém věku.

Většinou se s věkem také zlepšuje vkus, což je jen dobře. A když jste špičkový manažer a kupujete si novou limuzínu, jen těžko na ní kvůli odlišení budete plácat modré diody a hliníková křídla. Podobně jako některé ostatní automobilky, i BMW myslí i na zákazníky, kterým prostě sériovka nestačí. Program firemního „tuningu“ se jmenuje Individual a dovolí vám vybrat si ze stovek položek, vylepšujících zrovna to vaše auto.

Jak už jsem psal v minulém článku z této série, u příležitosti Family day, pořádaného dovozcem BMW, firmou AuTec, se mi poštěstilo zajezdit si několika výjimečnými modely, které se jinak v běžné novinářské flotile neobjevují. Dalším z nich byl právě bavorák, upravený v programu Individual. Tento samotný fakt by mě jen tak nezlákal, jenže tady bylo výjimečné i výchozí auto.

BMW řada 7 velká fotogalerie

BMW řada 7 fotogalerie

Sedmičková řada se nabízí s různými motory a s většinou jsem už nějakou tu zkušenost měl. Model 745d se mi ale ještě do rukou nedostal. A že je to skutečně něco: vznětový osmiválec s hliníkovou konstrukcí, novými piezovstřiky a sériově montovaným filtrem pevných částic patří v současnosti k nejvýkonnějším dieselům na světě, má 330 koní a neskutečných 750 Nm točivého momentu od pouhých 1900 otáček. Když na dálnici přidáte plyn, odpovědí vám je masivní pružný zátah, jako by vás zezadu chytla obrovská neviditelná ruka a herkulovskou silou vás vrhla vpřed. Nekompromisní tah přijde se stejnou fatální neodvratností, ať už zrychlujete ze sedmdesáti, nebo ze 170 km/h. Z nuly na stovky se dostanete za 6,6 sekundy. Když se naopak mírníte a jedete s rozvahou, k čemuž sedmička nakonec přímo vybízí, není problém dosáhnout udávané průměrné spotřeby pod deset litrů.

Nestává se často, aby mě jeden list papíru v přihrádce spolujezdce ohromil víc, než jízda autem – navíc, když má takhle úchvatný motor. Jenže v tomto případě se to stalo a tím listem papíru byl ceník příplatkové výbavy. V základu stojí BMW 745d 2 506 300 Kč. To se na první pohled zdá jako velmi slušná cena, za takhle rychlou a technicky vyspělou limuzínu, jenže nesmíme zapomínat, že BMW nemá v základní výbavě opravdu skoro nic. Model Individual měl ve výbavě naopak všechno. A když říkám všechno, myslím opravdu doslova všechno.

Od sportovního koženého volantu, determálního čelního skla a měniče CD disků, které dnes najdete i kdejakém hatchbacku, až po automatickou regulaci světlé výšky vozu, systém Adaptive Drive, nádherná dvacetipalcová kola, komfortní bezklíčové odemykání a automatické dovírání dveří, aktivní a plně elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky ovládaná komfortní křesla vzadu, všechna pochopitelně s vyhříváním, adaptivní světlomety, dálkově ovládané pomocné vytápění vozu, aktivní tempomat, automatické tlumení dálkových světel, systém nočního vidění Night Vision, televizní tuner integrovaný do navigačního systému, hlasové ovládání a luxusní hi-fi soupravu vybavenou systémem Logic7. Maximální přizpůsobení vkusu zákazníka zajišťovaly položky ze série Individual: Leštěné interiérové doplňky Satin Chrome, polstrování stropu Anthracite, speciální metalický lak Ruby Black a luxusní kožené polstrování ve výrazně oranžovohnědém odstínu.

Cena za příplatkovou výbavu se vyšplhala – k tomu se posaďte – na stěží uvěřitelnou cifru 1 362 023 Kč. To je cena slušně vybaveného trojkového BMW! Jenom zmíněné kožené čalounění stojí uchvacujících 259 tisíc! Celková cena otestovaného modelu tedy činila 3 868 323 Kč. Ano, za to by se dal postavit hodně slušný barák, ale berte to z jiné stránky: někteří lidé jsou prostě rádi, že si můžou za originalitu nějaký ten milionek připlatit…

Honza Koubek

7.6.2006 8:59
Více o tématu: BMWGoogle Chromelimuzína

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist