Audi S3 útočí

Na koho? Přece na svého úhlavního nepřítele, BMW 130i. A možná se schyluje i k bratrovražednému souboji s Golfem R32, kdo ví.

Základem nejsilnější A3 je pochopitelně podvozek s trvalým pohonem všech kol Quattro, protože nějaký předohrab by se bavoráku asi jen tak postavit nemohl. Soudě podle podvozu z RS4 by to tentokrát mohla být i celkem slušná zábava.

Pod přední kapotou tepe zuřivý přeplňovaný čtyřválec. Označení má stejné, jako třeba Octavia RS, tedy 2.0 TFSI, ale místo dvou stovek koní jich má rovnou 265.

Všichni tuneři, kteří teď zajásali při představě, jak svou oktávku zcela bezpečně načipují na zmíněnou hodnotu, se ale mohou zase uklidnit. Audi to totiž s životností motoru myslí vážně, takže pouhé přemapování řídící jednotky rozhodně nemohlo stačit. Zaprvé na motoru najdete úplně nové turbodmychadlo, které dokáže vyvinout až 1,2 baru. Také mezichladič stlačeného vzduchu byl vyměněn za nový, výkonnější.

Výměna se dotkla i samotných základů motoru – ojnice a jejich čepy bylo třeba vyměnit za silnější, změny se dočkala také jejich ložiska. Celý blok motoru byl vyztužen a hlava válců je z nové slitiny, lépe odolávající vysokým teplotám.

Nové jsou i výkonnější vstřiky a načasování výfukových ventilů bylo třeba přizpůsobit zvýšenému výkonu. Za jednu z nejpozitivnějších zpráv lze ovšem považovat konečnou hmotnost motoru, která činí příjemných 152 kg a tudíž nepřetěžuje příď vozu.

Aby mohl řidič všechen ten výkon lépe využít, pomáhá mu upravená šestistupňová převodovka se strmě poskládanými převody. Chod páky je kratší a přesnější, než u běžných modelů. Výkon pak putuje do systému Quattro, jehož komponenty byly také zesíleny. Posledním článkem jsou osmnáctipalcová sportovní kola.

Výsledkem je sprint na stovku za 5,7 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezená na 250 km/h.

Audi se holedbá, že podvozek nabízí nekompromisní sportovní vlastnosti. Nápravy se dočkaly doladění, celá karoserie sedí o 25 mm níž a tlumiče i pružiny jsou o poznání tužší. Sedmnáctipalcový brzdový systém se sportovními destičkami zajišťuje dostatečnou deceleraci. V přední nápravě najdete nové hliníkové díly, přispívající k jejímu odlehčení a elektromechanické řízení je prý přesnější a dynamičtější. Na to jsme tedy hodně zvědaví. V interiéru najdete obvyklou kvalitu Audi, dotaženou k dokonalosti skvělými materiály. Nejvýraznějším prvkem jsou hluboká sportovní sedadla (mohou být celokožená, nebo kožená v kombinaci s Alcantarou, či látkou), sekunduje kožený sportovní volant s plochým spodkem a všude jsou rozseta červenostříbrná loga S3. Ve standardní výbavě je automatická klimatizace, palubní počítač s funkcí okruhových stopek. Můžete mít i nový zábavní systém Bose s univerzálním napojením na mobilní telefony a iPod.

Honza Koubek

2.8.2006 9:31

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist