Audi S-Tronic: 2 x 7

Nejnovější dílo ingolstadtských inženýrů má dvě spojky a sedm rychlostních stupňů.

Prémiová značka skupiny Volkswagen se pochlubila novou převodovkou S-tronic. Ta samozřejmě vychází z nové generace DSG, ale byla upravena tak, aby ji bylo možné používat s podélně uloženými motory a pohonem všech kol.

Zatímco stávající DSG mohla přenášet nanejvýš 320 Nm, nový systém zvládne 550 Nm a až 9000 otáček za minutu. Nový S-tronic má dvě spojky a sedm rychlostních stupňů. V principu sestává ze dvou převodovek. Všechny rychlostní stupně jsou nicméně ve skříni poskládány za sebou, a to v pořadí 4, 6, 2, R, 1, 3, 7, 5. Zatímco „sudá“ kola a zpátečku roztáčí dutá hřídel, k sudým převodům a zpátečce se točivý moment dostává díky plné hřídeli, která rotuje uvnitř své duté příbuzné.

Audi tvrdí, že změna převodu trvá jen několik setin sekundy. Inovovaný S-tronic bude poprvé představen v kompaktním SUV jménem Q5, nicméně Audi plánuje, že postupně tímto systémem nahradí stávající automaty v prakticky všech svých modelech – s výjimkou nejsilnějších motorizací v A8 a Q7.

Mimochodem, Audi má v oboru dvouspojkových převodovek hned dvojnásobné prvenství: vůbec poprvé se tento vynález objevil v rallyovém Audi S1 Quattro z roku 1985. Na premiéru v silničním autě si ale dvě spojky počkaly dalších dvacet let.

autoweb.cz

21.3.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist