Audi má nový sportovní difereciál

Quattro se v poslední době hodně zlepšilo a teď bude ještě o kousek zábavnější a bezpečnější.

Nově vyvinutý diferenciál bude Audi nabízet od příštího roku. U nových modelů s pohonem všech kol rozděluje středový diferenciál v ideálních podmínkách točivý moment v poměru 40:60 na přední:zadní nápravu. Nový systém je ale schopný rozdělit výkon podle okamžité potřeby nezávisle mezi každé ze zadních kol. Jakmile zjistí, že jednomu začíná docházet trakce, během 100 milisekund na něj pošle potřebnou porci krouťáku.

Nedotáčivost silných Audi je už minulostí. Dnešní systém pracuje se senzory podélného i příčného zrychlení, polohy akcelerátoru a celkové rychlosti, takže dokáže přesně odhadnout, kde dojde ke ztrátě trakce nejdřív a snaží se jí předejít. U nového systému bude moci řidič vybírat ze tří režimů. Automatický zajistí nejlepší poměr mezi stabilitou a ovladatelností, režim Comfort se soustředí na co nejlepší stabilitu a režim Dynamic nabízí nejlepší jízdní vlastnosti a trochu nižší jízdní komfort.

Nový difereciál má vícekotoučovou spojku v olejové lázni a lamely jsou aktivovány elektrohydraulickými prvky. Že by se RS4 snažila předhonit BMW M3 o co největší kus?

Honza Koubek

9.9.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist