Audi A1 E-tron

Extrémně úsporný model Audi A1 pohání elektřina a překvapivě i Wankelův motor.

Loni ve Frankfurtu Audi všechny ohromilo konceptem kupé E-tron, který byl postavený na bázi supersportu R8. Nyní již víme, že každý hybridní či elektrický model automobilky Audi ponese ve svém označení název E-tron, stejně jako nyní Audi využívá označení Quattro u modelů s pohonem všech kol.

Audi A1 E-tron byl prozatím na ženevském autosalonu představen jako koncept, který se ale zcela jistě v nejbližší době dostane do sériové výroby.

To nejdůležitější, čím e-tron ohromí, je jeho hybridní ústrojí, které se skládá ze synchronního elektromotoru (uloženého vpředu napříč) s trvalým výkonem 61 koní, který se může krátkodobě při akceleraci vyšplhat až na 102 koní, stejně jako točivý moment, který vzroste ze 150 Nm až na 240 Nm.

Výkon je pomocí jednostupňové převodovky posílán na přední nápravu. Řadící pákou lze tedy volit pouze neutrál a směr jízdy vpřed či vzad. Holt elektrická budoucnost není o kvedlání v klasickém „háčku“…

Audi A1 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A1 fotogalerie

Podlaha vozu Audi A1 e-tron je vyplněna 96 akumulátory ve tvaru písmene „T“ o celkové hmotnosti 150 kg s kapacitou 12 kWh, což by mělo vystačit na 50 km jízdy. Vybité akumulátory lze nabít za 3 hodiny zásuvkou na 380 V. Zástrčka je umístěna v přední části vozu, za kruhy tvořící znak Audi. Při brzdění se část kinetické energie převádí na elektrickou, která je následně ukládána do akumulátorů.

Protože dojezd pouhých 50 km se hodí maximálně na krátké cesty po městě, ke slovu se dostává netradiční Wankelův motor o objemu 0,254 l jenž točí 5000 ot./min. a pracuje tedy s maximální učinností, což s 12 l palivovou nádrží stačí k dojezdu 200 km.

U Audi tvrdí, že Audi A1 E-tron bude velice tichý automobil i s využitím Wankelova motoru oproštěného o nežádoucí vibrace. E-Tron spadá podle audi do nové kategorie označené MCV – Mega City Vehicle.

S hmotností 1190 kg překoná Audi stovku za 10,2 s a pokračuje k maximální rychlostí 130 km/h, při spotřebě měřené metodikou NEDC (New Euro Driving Cycle) 1,9 l/100km a emisích CO2 pouhých 45 g/km.

autoweb.cz

8.3.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist