Aristokracie v Mostě

Na mosteckém okruhu se sjely ty nejlepší supersporty, jaké brázdí české silnice.

Být majitelem například plnokrevného italského sporťáku musí být samozřejmě báječný pocit, ale když se nad tím zamyslíte, jeho využití je na většině našich silnic poněkud problematické, zejména po letošní dlouhé zimě. Když máte tvrdé odpružení, velká kola a nízkoprofilové pneumatiky, nemůžete si dovolit vymést kdejakou jámu v asfaltu. Nejde ani tak o vaše pozadí, jde o auto. Stačí výmol s ostřejší hranou a do věčných lovišť se může odebrat nejen guma, ale klidně i ráfek. A to třeba v případě polozávodních speciálů BBS není zrovna levná záležitost. Člověk pak na takové okresce musí i při běžné jízdě z A do B věnovat řízení nadprůměrnou pozornost, neustále číst asfalt před vozem… a ideální stopa se stává utopií.

Není tedy žádný div, že se spousta majitelů takovýchto skvostů chopí každé příležitosti, kdy může bez obav o podvozek a také bez porušování zákonů vyzkoušet, na co je vlastně jejich auto stavěné. Ano, mluvím o ježdění po okruhu. Začátkem května si majitelé rychlých sportovních vozů dali sraz v Mostě a já tam nemohl chybět.

Bohužel sraz vyšel zrovna na den, kdy se v naší redakci mění novinářská auta, což je mnohdy logisticky zapeklitá akce. Tak se stalo, že jsem do Mostu dorazil až v odpoledních hodinách a ještě k tomu doprovázen ocelově šedivou oblohou, která nevěštila nic dobrého. Moje nervozita vzrostla, když jsem vjel do areálu. Neslyšel jsem žádné vytáčené motory a viděl jen prázdný pruh kvalitního asfaltu. Bylo sice docela sucho, ale všechna auta stála v depu. Důvod jsem zjistil vzápětí: majitel Porsche 911 GT2 neodhadl po drobné přeháňce nájezdovou rychlost do poslední navlhlé zatáčky před cílem, dostal smyk a zrušil příď své střely z Zuffenhausenu. Na trati byl jeřáb a pořadatelé odklízeli úlomky karbonových spoilerů.

Inu, ani na trati vám nikdo nezaručí, že se nic nestane.

Pak už bylo uklizeno, trať oschla a boxovou uličkou začaly vyrážet na trať nejrůznější zajímavé stroje. Od poměrně obyčejných Boxsterů, přes Audi RS4 a „běžné“ devětsetjedenáctky, včetně nádherné odlehčené červenobílé verze GT3, celé hejno rudých Ferrari 360 Modena, několik nových F430 včetně závodního kusu pro sérii Challenge, jedno Lamborghini Gallardo SE, Dodge Viper a dvě Corvette Z06, až po ultraskvosty typu Porsche Carrera GT a Maserati MC12. Carrera GT má nádherný zvuk, trochu podobný utlumenému monopostu F1, ale společně s ostatními se zcela ztrácela v krvežíznivém rachotu zmíněného Porsche GT3, které mělo kromě závodní ochranné klece také jaksepatří otevřené výfuky.

V mocnosti a nádheře zvukového projevu mu mohla konkurovat snad jedině Modena s číslem 102, jejíž majitel si sám vyrobil svody výfuků a na ně namontoval tlumič ze závodní F360 Challenge. Právě v tomhle neobvyklém kousku jsem měl to štěstí absolvovat pár kol na sedačce spolujezdce a právě z něj jsou záběry v našem videu.

Nebylo to ale jen tak nějaké bezcílné kroužení, časy se měřily a na konci bylo vyhlášení výsledků. Mezi prvními se pochopitelně objevily závodní speciály, ale neztratilo se například ani BMW M3. Někteří vzali vyjížďku víceméně rekreačně, ale není se čemu divit. Vám by se chtělo riskovat svůj několikamilionový klenot?

 

Honza Koubek

16.5.2006 3:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist