První spolupráce mezi BMW a PSA

Peugeot, Citroën a BMW dnes představily novou řadu benzínových motorů, která se v budoucnosti objeví u všech tří značek, a to i ve výkonnějších verzích.

Pokud jde o BMW, novou spolupráci s francouzskými automobilkami na čtyřválcových motorech lze chápat jako důležitou, avšak stále doplňkovou akci, ke které se v showroomech zákazníkům asi otevřeně hlásit nebude.

U francouzských značek je ale na druhé straně možné očekávat, že ať jsou sebehrdější, budou z toho jistě chtít vytěžit co nejvíc.

Jemné nuance v dopadech na image obou firem nám nikdo oficiálně nepřizná, ale do jisté míry je příznačné, že u BMW se s novými čtyřválci počítá pro hravé a věčně mladé Mini, které má už dnes motory odjinud.

Důkazem stále větší provázanosti automobilového sektoru je to, že PSA spolupracuje ještě intenzivněji i s Fordem, se kterým si však velmi ostře konkuruje v řadě kategorií, což se o vztahu k BMW říct nedá.

Na nové řadě motorů pracovaly obě skupiny od července 2002 a každá z nich si s ní poradí po svém. U PSA půjde do malých a středně velkých modelů, například C3 a 307, zatímco BMW jí použije v příští generaci Mini.

Představené čtyřválce o objemu 1,6 litru mají atmosférické plnění a zatím se pro ně uvádějí dvě výkonové hodnoty.

Slabší provedení má variabilní časování ventilů a výkon 115 koní; silnější motor k tomu přidává přímé vstřikování paliva a dosahuje 143 koní.

Na opačné straně výkonového rozpětí se výhledově počítá i s úvodní variantou o výkonu 75 koní.

V budoucnosti se však má objevit i přeplňované provedení s výkonem 170 koní. Z dnešního pohledu se nabízí jasná spojitost s Cooperem S, ale podle současných zákulisních zpráv bude jeho nová generace atmosférická s ještě výšším výkonem (snad kolem 200 koní), i když „S“ si má v názvu kvůli historii ponechat.

Pro snížení spotřeby a emisí se u nových motorů objevuje několik technologických novinek, z nichž ta nejzajímavější je vypínací vodní čerpadlo. K dalším inovacím patří řízené olejové čerpadlo, jednořemenové ovládání přídavných agregátů (klimatizace, alternátor) a výroba hlav válců technologií Lost Foam.

redakce autoweb.cz

13.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist