Porsche Cayman

Bere si to nejlepší z Boxsteru i 911 a chce splnit očekávání, že půjde o jedno z nejhravějších porschí všech dob.

Na světlo světa se dostávají první oficiální údaje o technických vlastnostech a designu čtvrté modelové řady Porsche, kupé Cayman.

S jeho oficiální premiérou se počítá na zářijový autosalon ve Frankfurtu a s prvními dodávkami zákazníkům do konce tohoto roku.

Svým pojetím malého dvoumístného kupé s pevnou střechou se Cayman zařadí velikostí a výkonem přesně mezi 911 a Boxster, i když s motorem umístěným uprostřed bude mít chováním blíž k Boxsteru. Řada natěšených fanoušků si od jeho pevné a kompaktní karosérie, uprostřed umístěného a silného motoru a širokého rozchodu kol slibuje jedno z nejlepších svezení od Porsche za poslední desítky let.

Do prodeje se jako první dostane silnější verze Cayman S, ale po vzoru 911 i Boxsteru se později objeví i méně výkonné základní provedení.

Cayman S bude mít přepracovaný ležatý šestiválec s objemem 3,4 litru, výkonem 295 koní a točivým momentem 340 Nm. Poprvé se u nižší řady Porsche objevuje i variabilní časování ventilů, díky kterému se drží točivý moment na vrcholné hodnotě v rozpětí 4400 až 6000 otáček.

Silná verze Boxsteru má pro srovnání objem 3,2 litru, výkon 280 koní a točivý moment 320 Nm.

Z Boxsteru S byla převzatá šestistupňová ruční převodovka, která prošla dodatečnými změnami pro rychlejší řazení a zkrácení dráh páky. V nabídce bude i známý pětistupňový Tiptronic s ovládáním pomocí kolébkových přepínačů umístěných na ramenech volantu. Také Tiptronic se objeví v nové podobě přizpůsobené přímo charakteru Caymanu a s pomocí přepracované ovladací elektroniky a hydraulického voliče má fungovat hbitěji než v minulosti.

 

Cayman S bude z ručním řazením zrychlovat z nuly na sto za 5,4 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 275 km/h.

Zadní kapota má stejně jako u 911 zabudované malé křídlo, které se vysouvá nahoru se vzrůstající rychlostí. Díky motoru umístěnému uprostřed má Cayman dva úložné prostory, vpředu s objemem 150 litrů, vzadu dokonce 260 litrů.

V základní výbavě Caymanu S budou osmnáctipalcová kola a klasické brzdy. Stejně jako u nového Boxsteru se však v příplatkové nabídce objeví i keramické brzdy PCCB.

S novou řadou 911 a Boxsteru bude Cayman sdílet i příplatkový systém aktivního odpružení PASM se snížením podvozku o 10 mm a dvěma režimy chování (normal a sport).

Známá je už i cena verze S na německém trhu – 58 529 eur. V ČR lze u Caymanu S očekávat základní cenu kolem dvou milionů korun.

redakce autoweb.cz

23.5.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist