Peugeot 907

Koncept se bude v Paříži hlásit o slovo comicsovými tvary, šestilitrovým dvanáctiválcem a výkonem 500 koní.

Vidět takovéhle monstrum na výstavním stánku Peugeotu je skoro takové překvapení, jako kdybyste na něj narazili u Korejců. Od firmy, která se dnes celá soustředí na střední proud, byste těžko čekali tak jasný záblesk sympaticky volnomyšlenkářského projevu. Zrovna tento koncept se sice do výroby nikdy nedostane a navíc se zrodil jako cílené lákadlo pozornosti k příležitosti jednoho z největších světových autosalonů, ale i tak je na místě za něj a všechno, co představuje, Peugeotu poděkovat. Divokých myšlenek není nikdy dost.

Peugeot 907, jehož uvedení na domácí půdě jistě není náhoda, má rozvor kol 2,5 metru a spolu s dlouhou kapotou a useknutou zádí o sobě jasně říká, na která kola má náhon. Podle klasické předlohy vozů GT má motor umístěný vpředu za úrovní předních kol, ale pohání zadní kola přes převodovku umístěnou u zadní nápravy. Šestilitrový dvanáctiválec má výkon 500 koní a svou polohu dokazuje v kapotě viditelnými sacími otvory, které kopírují Ferrari šedesátých let.

Výfuky ústí na obou stranách za předními koly á la Mercedes SLR. Karosérie je z uhlíkových vláken a velká prosklená plocha čelního skla a střechy tvoří jeden celek. Přední i zadní kola jsou zavěšena na dvojitých lichoběžnících a osmnáctipalcové ráfky jsou obuty do michelinek o rozměrech 275/40 vpředu a 345/35 vzadu.

Tvary interiéru nesou táhlé křivky, které ladí s exteriérem, a jsou vyvedeny v hnědé kůži a šedivé alcantaře. Přístrojová deska je sice digitální, ale údaje jsou na ní znázorněny ve tvaru tradičních kulatých ciferníků. Středový dotykový displej obsahuje satelitní navigaci a audio systém a volant i řadicí páka jsou vyloženy dřevem.

I když se může zdát, že jeho tvůrci četli o přestávkách příliš mnoho comicsů s Batmanem, design 907 nemá tak daleko k některým meziválečným i poválečným francouzským značkám Z pohledu sériové produkce Peugeotu je na něm důležitá hlavně přední maska se širokým spodním otvorem ve stylu 407. Je to jasné potvrzení toho, že se v budoucnosti bude v malých obměnách objevovat na všech novodobých peugeotech.

redakce auotoweb.cz

3.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist