Peugeot 907

Koncept se bude v Paříži hlásit o slovo comicsovými tvary, šestilitrovým dvanáctiválcem a výkonem 500 koní.

Vidět takovéhle monstrum na výstavním stánku Peugeotu je skoro takové překvapení, jako kdybyste na něj narazili u Korejců. Od firmy, která se dnes celá soustředí na střední proud, byste těžko čekali tak jasný záblesk sympaticky volnomyšlenkářského projevu. Zrovna tento koncept se sice do výroby nikdy nedostane a navíc se zrodil jako cílené lákadlo pozornosti k příležitosti jednoho z největších světových autosalonů, ale i tak je na místě za něj a všechno, co představuje, Peugeotu poděkovat. Divokých myšlenek není nikdy dost.

Peugeot 907, jehož uvedení na domácí půdě jistě není náhoda, má rozvor kol 2,5 metru a spolu s dlouhou kapotou a useknutou zádí o sobě jasně říká, na která kola má náhon. Podle klasické předlohy vozů GT má motor umístěný vpředu za úrovní předních kol, ale pohání zadní kola přes převodovku umístěnou u zadní nápravy. Šestilitrový dvanáctiválec má výkon 500 koní a svou polohu dokazuje v kapotě viditelnými sacími otvory, které kopírují Ferrari šedesátých let.

Výfuky ústí na obou stranách za předními koly á la Mercedes SLR. Karosérie je z uhlíkových vláken a velká prosklená plocha čelního skla a střechy tvoří jeden celek. Přední i zadní kola jsou zavěšena na dvojitých lichoběžnících a osmnáctipalcové ráfky jsou obuty do michelinek o rozměrech 275/40 vpředu a 345/35 vzadu.

Tvary interiéru nesou táhlé křivky, které ladí s exteriérem, a jsou vyvedeny v hnědé kůži a šedivé alcantaře. Přístrojová deska je sice digitální, ale údaje jsou na ní znázorněny ve tvaru tradičních kulatých ciferníků. Středový dotykový displej obsahuje satelitní navigaci a audio systém a volant i řadicí páka jsou vyloženy dřevem.

I když se může zdát, že jeho tvůrci četli o přestávkách příliš mnoho comicsů s Batmanem, design 907 nemá tak daleko k některým meziválečným i poválečným francouzským značkám Z pohledu sériové produkce Peugeotu je na něm důležitá hlavně přední maska se širokým spodním otvorem ve stylu 407. Je to jasné potvrzení toho, že se v budoucnosti bude v malých obměnách objevovat na všech novodobých peugeotech.

redakce auotoweb.cz

3.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist