Nový Rolls-Royce by měl stát 14 milionů korun

Konečné posvěcení kabrioletu 100EX je prý na spadnutí a výrobní řada R-R se tak má rozrůst na dva modely. Výkon nového auta prý bude tradičně „přiměřený.“

Značku Rolls-Royce koupilo v roce 1998 BMW a automobilka v současnosti vyrábí pouze jediný model – ve všech směrech impozantní Phantom, za který si účtuje kolem 11,5 milionu korun. V blízké budoucnosti má však padnout definitivní rozhodnutí o tom, zda půjde do výroby sériová verze konceptu 100EX, představeného letos v březnu na ženevském autosalonu.

Rolls-Royce mluví o 100EX spíše jako o „experimentálním“ vozu a označení koncept se mu moc nezamlouvá, snad proto, že si tak v počátcích říkají všechna auta, i ta nejskromnější. Samotný kabriolet to má ostatně přímo v názvu, stejně jako číslovku 100, která připomíná letošní sté výročí založení značky. V roce 1904 jí založili pánové Henry Royce a Charles Rollse.

Odstupující šéf Rolls-Roycu, Karl-Heinz Kalbfell, se nechal slyšet, že na základě „řady velmi pozitivních reakcí“ potenciálních zákazníků se továrna nejspíše rozhodne pro sériovou výrobu nového modelu.

Pokud se tak otevřeně vyjádří vedení firmy, můžete to brát jako téměř jistý důkaz toho, že pozitivní rozhodnutí už leží správní radě BMW nějakou dobu na stole.

100EX, jehož tvary vznikly v designovém studiu BMW v Kalifornii, by se mohl dostat do výroby v roce 2006. V porovnání s konceptem mu ale bude s velkou pravděpodobností scházet vykládání zadních partií karosérie týkovým dřevem, stejně jako kapota z odkrytého leštěného hliníku.

Zároveň je i jisté, že přijde o svůj vidlicový šestnáctiválec, který je podle slov vedení příliš extravagantní. Současný dvanáctiválec o objemu 6,75 litru s výkonem 460 koní bude podle tradičního úsloví firmy poskytovat „přiměřený“ výkon, tím spíše, že 100EX bude menší a lehčí, než téměř šestimetrový Phantom s váhou 2500 kg. Phantom se i přes svou korpulentost dokáže díky točivému momentu 722 Nm rozjet z nuly na 100 km/h za šest sekund.

Vzhledem k plánovaným menším počtům otevřené verze se počítá i s výjimečnou cenou, která by se měla pohybovat kolem 14 milionů korun.

V této souvislosti se zákazníkům bude jako velmi přiléhavé jevit jedno úsměvné úsloví, které se v Británii a Americe často opakuje, pokud jde o drahá a exkluzivní auta – „Když se musíte ptát, kolik stojí, pravděpodobně není pro vás…“

redakce autoweb.cz

18.10.2004 12:00
Více o tématu: autaBMWkabriolet

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist