Marcos TSO GT

Britská exotika v nové verzi s pevnou střechou, motorem z Corvetty, nízkou hmotností a stovkou pod 4,5 sekundy.

Největší úspěchy měl Marcos hned na svém začátku v padesátých letech, kdy s ním závodili i tak slavní jezdci, jako Jackie Stewart a Derek Bell. Značce se ale nikdy nepodařilo proměnit závodní výsledky do úspěchu svých silničních aut, alespoň ne v takové podobě, v jaké to předvedl například Lotus.

Na druhou stranu dnes Marcos představuje jednu z mála tradičních britských značek, které i po téměř padesáti letech vyrábějí sportovní auta, navíc pod dohledem svého zakladatele, závodníka Jema Marshe.

Minulý týden představil Marcos v Austrálii novou verzi svého současného modelu TSO, tentokrát s pevnou střechou a označením GT. Premiéra byla spojená se závodem na 500 mil v Adelaide a TSO GT vyjelo před závodem na okruh, kde se předvedlo 250 tisícům fanoušků.

Design nového modelu kombinuje moderní prvky novodobých marcosů s odkazy na první závodní speciály, se kterými na přelomu padesátých a šedesátých let závodili nejvyhlášenější piloti své doby.

TSO GT je vybavené motorem z Corvetty, který není v Austrálii, kde se bude také prodávat, neznámý. Stejné osmiválce z konceru GM totiž používá i domácí značka Holden, i když s nižším výkonem.

Motor 5,7 l v TSO GT má výkon 400 koní, což při nízké hmotností pod 1100 kg stačí na zrychlení z nuly na 96 km/h „těsně nad 4,0 sekundy“ a na 160 km/h za 9 sekund. Nejvyšší rychlost se odhaduje na 300 km/h.

V základu jde o stejný motor, který Marcos používá ve svém současném závodním programu a se kterým například vyhrál britský šampionát v kategorii GT. Továrna slibuje, že podle nejlepších britských tradic se GT utlumením závodního rachotu příliš zabývat nebude.

Šestistupňová ruční převodovka a další díly v hnacím systému jsou převzaty ze skupiny GM.

TSO GT má stejně jako všechny marcosy od šedesátých let karosérii z laminátu. Podvozek si automobilka vyrábí vlastní, i když u TSO a TSO GT jí v tom vydatně pomáhala známá firma Prodrive, proslulá svými úspěchy ve WRC.

redakce autoweb.cz

23.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist