Marcos TSO GT

Britská exotika v nové verzi s pevnou střechou, motorem z Corvetty, nízkou hmotností a stovkou pod 4,5 sekundy.

Největší úspěchy měl Marcos hned na svém začátku v padesátých letech, kdy s ním závodili i tak slavní jezdci, jako Jackie Stewart a Derek Bell. Značce se ale nikdy nepodařilo proměnit závodní výsledky do úspěchu svých silničních aut, alespoň ne v takové podobě, v jaké to předvedl například Lotus.

Na druhou stranu dnes Marcos představuje jednu z mála tradičních britských značek, které i po téměř padesáti letech vyrábějí sportovní auta, navíc pod dohledem svého zakladatele, závodníka Jema Marshe.

Minulý týden představil Marcos v Austrálii novou verzi svého současného modelu TSO, tentokrát s pevnou střechou a označením GT. Premiéra byla spojená se závodem na 500 mil v Adelaide a TSO GT vyjelo před závodem na okruh, kde se předvedlo 250 tisícům fanoušků.

Design nového modelu kombinuje moderní prvky novodobých marcosů s odkazy na první závodní speciály, se kterými na přelomu padesátých a šedesátých let závodili nejvyhlášenější piloti své doby.

TSO GT je vybavené motorem z Corvetty, který není v Austrálii, kde se bude také prodávat, neznámý. Stejné osmiválce z konceru GM totiž používá i domácí značka Holden, i když s nižším výkonem.

Motor 5,7 l v TSO GT má výkon 400 koní, což při nízké hmotností pod 1100 kg stačí na zrychlení z nuly na 96 km/h „těsně nad 4,0 sekundy“ a na 160 km/h za 9 sekund. Nejvyšší rychlost se odhaduje na 300 km/h.

V základu jde o stejný motor, který Marcos používá ve svém současném závodním programu a se kterým například vyhrál britský šampionát v kategorii GT. Továrna slibuje, že podle nejlepších britských tradic se GT utlumením závodního rachotu příliš zabývat nebude.

Šestistupňová ruční převodovka a další díly v hnacím systému jsou převzaty ze skupiny GM.

TSO GT má stejně jako všechny marcosy od šedesátých let karosérii z laminátu. Podvozek si automobilka vyrábí vlastní, i když u TSO a TSO GT jí v tom vydatně pomáhala známá firma Prodrive, proslulá svými úspěchy ve WRC.

redakce autoweb.cz

23.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist