Lamborghini Murciélago Roadster

Sedm důvodů, proč je právě tohle auto nejbáječnější kabriolet na světě, a zároveň nejlepší Lamborghini současnosti.

Murciélago odstartovalo novou éru v historii Lamborghini v roce 2001, kdy vlastnoručně posunulo měřítka pro všechny sportovní dvanáctiválce na světě, včetně soudobých i budoucích italských supersportů.

Klasické Murciélago si na nedostatek přitažlivosti rozhodně stěžovat nemůže, ale nový Roadster je ještě dramatičtější. Je na něm toho hodně, co stojí za obdiv, a každý si u něj může najít svůj oblíbený detail.

Zde je sedm věcí, které ho podle nás povznášejí nad všechny ostatní současné roadstery na silnici.

Tradice

Pokračuje ve slavném odkazu dvanáctiválcových kabrioletů Lamborghini, od prvního 350 GTS přes Miuru Roadster až po poslední Diablo Roadster. Všechny byly ve své době výjimečné svým charakterem, rychlostí a vzácností, přesně jako jejich nejnovější nástupce.

Výkon

Roadster přebírá motor z Murciélaga, což znamená dvanáct válců, objem 6,2 litru, 580 koní při 7500 ot/min a 650 Nm při 5400 ot/min. Představa, že motor o velikosti pěti jednotek z Fabie 1,2 točí osm tisíc otáček, je hrozivá. Poměr 348 koní na tunu je ještě o 20% lepší než u Porsche 911 Turbo, čemuž odpovídá i zrychlení z nuly na sto za 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost 320 km/h.

Vzhled

Není to jen Murciélago s useknutou střechou, ale pečlivě propracovaný nový model, který je v porovnání s kupé o 70 mm nižší. Když proti němu stojíte tváří v tvář, dokáže vás na dlouhé minuty uhranout a dokázat vám, že v jeho případě jdou stranou všechny řeči o tom, že stylově čistší jsou vždy verze s pevnou střechou.

K dostání je v jedenácti základních a pěti speciálních barvách přiléhavě exotických názvů, např. Viola Ophelia, Oro Adonis nebo Arancio Atlas.

Má nouzovou plátěnou střechu, ale továrna za ní ručí jen do 160 km/h. Když si chcete zkusit maximálku, musíte jet bez ní.

Dveře vyklápěné nahoru

Neklamný znak opravdového Lamborghini, který je v každém malém klukovi hluboce zakotvený už od dob Countache. Juniorské Gallardo si klidně vystačí s normálními dveřmi, ale plnotučné Lamborghini může mít jen jedno legitimní řešení.

Jízdní vlastnosti

Od dob poslední verze Diabla mají dvanáctiválcová Lamborghini pohon všech kol, který se snaží krotit divokost téměř šestisetkoňového výkonu. Díky širokému použití karbonových komponentů je roadster o pouhých 15 kg těžší než kupé a má stejné rozložení hmotnosti mezi předními a zadními koly v poměru 42:58.

Má ještě silnější a větší brzdy, vpředu s osmipístkovými a vzadu se čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 380 mm a 355 mm. Při brždění umí zatáhnout silou až -1,2 g a ze 200 km/h zastaví na 130 metrech. Vedle klasické šestistupňové ruční převodovky nabízí i řazení pod volantem E-Gear.

Na různých zkušebních okruzích dosahuje stejných časů jako kupé.

Zvuk

V uzavřené verzi Murciélaga ani na chvilku nepochybujete, že máte za zády monstrózní motor, ale teprve v Roadsteru máte dojem, že kdyby nebylo speciální nosné konstrukce z karbonu, která ho celá obklopuje a zároveň u toho báječně vypadá, hrozilo by vám při každém přidání plynu hmatatelné nebezpečí. Zběsilé bučení, syčení a hromobití ve všech variacích máte přímo za hlavou a neoddělitelně doplňuje zážitky z každé jízdy.

Lamborghini v pravém slova smyslu

Jestli je něco, co na téhle značce všichni její příznivci vědomě i podvědomě milují a obdivují, je to její okázalé pohrdání konvencemi a politicky korektním myšlením. Miura byla revoluční a zároveň nadpozemsky krásná, ale příchod Countache se už podobal navštívení od mimozemšťanů a dnes vypadá stejně revolučně jako v roce 1971. Murciélago Roadster je na tom stejně, a i když je tvarově uhlazenější, přes oči vás dokáže praštit stejně silně.

V poslední době se objevily i jiné kabriolety, které jsou možná technicky vyspělejší a ještě rychlejší (Carrera GT, Zonda Roadster, Koenigsegg CC8S), ale pokud jde o sílu charakteru a údernost při osobním setkání, Murciélago Roadster má nad nimi navrch právě proto, že je to Lamborghini se vším, co k tomu patří.

redakce autoweb.cz

2.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist