Kola za šest milionů korun

Vrchol nevkusu, nebo jen projev propastných kulturních rozdílů? Záleží na tom, z jaké strany Atlantiku se na to díváte.

Americká subkultura blingu (bling – nově vynalezené slovíčko pro maximální třpytivost, povýšenost a exkluzivitu) se začíná naplno projevovat i u aut všemožných rapových hvězd a dýdžejů. Všechna upravená auta mají bez výjimky dva společné znaky – podvozek snížený na minimální únosnou výšku a pokud možno největší, a v mnoha případech i nejnevkusnější kola.

Jestliže v Evropě platí, že osmnáctipalcové ráfky jsou ve všech směrech nadstandardní, v Americe by takový rozměr vzbudil ve vybraných kruzích pustý smích. Průměry kol rok od roku rostou a na SUV se jejich rozměry běžně pohybují mezi dvaceti až čtyřiadvaceti palci.

Různým tvarům i patvarům ale nasadila korunu značka Asanti, která přišla s řadou Stones, jejíž název je odvozený od polodrahokamů vysázených na povrchu. Vrcholný model nese na loukotích 63 tisíc karátů zirkonu a zákazníci mají na výběr ze čtyř barev – červené, zelené, žluté či čiré. Kameny jednotlivých barev také mohou podle chuti kombinovat. Límec ráfků může být pochromovaný, nebo i pozlacený 24karátovým zlatem.

Cena sady čtyř kol je 250 tisíc dolarů, což je v přepočtu šest milionů korun.

Cíleně vyšroubovaná cena a titul „nejdražších kol na světě“ se tak pro ty správné zákazníky paradoxně stává stejně velkým, ne-li větším lákadlem než samotné zpracování.

redakce autoweb.cz

28.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist