Citroen C6

Takhle osobitá a luxusní auta vyráběla Francie naposledy před třiceti lety, tenkrát ještě s motory Maserati. Ne náhodou se jim C6 dost podobá.

V Ženevě bude mít premiéru vrcholná řada nového Citroenu C6, se kterou se chce značka s pověstí neobyčejných tvarů a technických řešení po svém vlastním způsobu dostat zpět mezi respektované výrobce vyšší třídy.

Patrné to na první pohled ze splývavého tvaru, který je novodobou variací na model SM. Ten měl ve své době díky propojení na Maserati italský vidlicový šestiválec.

Čelní maska přebírá nový firemní tvar se širokým chromovaným znakem, nahrazujícím na předku v obvyklých místech mřížku chladiče. Zadní partie jsou však zcela nové a jediná další značka na světě, která dnes předvádí podobné řešení zádě a zadních světel, je malosériová britská specialita TVR.

Podobnost se slavnou minulostí budou zajišťovat i vidlicové šestiválcové motory, jeden benzínový 3,0 l s výkonem 211 koní, druhý turbodieselový 2,7 l s výkonem 204 koní.

Oba motory budou spojeny s šestistupňovou automatickou převodovkou. Podvozek má pochopitelně hydrodynamické odpružení.

Do interiéru bude možné nahlédnout až při premiéře, ale Citroen slibuje, že nebude za charakterem exteriéru v ničem zaostávat. Ve výbavě se objeví jak systém AFIL se signalizací opuštění jízdního pruhu, tak i head-up displej s promítáním informací na čelní sklo, který v Evropě doposud předvádí jen BMW. Jako první auto na světě s ním přišla předchozí generace Chevroletu Corvette S C5.

Výbava bude zahrnovat i třízónovou klimatizaci, elektrické nastavení zadních sedadel a natáčecí xenonové světlomety.

redakce autoweb.cz

11.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist