Chrysler Firepower

Koncept namířený přímo proti Corvettě má silnou verzi osmiválce Hemi, maximálku kolem 300 km/h a základ z jedovatého Viperu.

Někdo u Chrysleru musel vyrůstat na filmech z II. světové války, jinak si lze těžko vysvětlit militaristickou terminologii z poslední doby. Název současného sériového Crossfiru znamená v překladu “křížová palba” a jméno nadcházejícího konceptu Firepower pro změnu “palební síla.” Tak či tak se mu musí nechat, že o sílu rozhodně nebude mít nouzi. O to se postará tradiční velkoobjemový americký osmiválec Hemi, se kterým má dnes velký úspěch nová generace sedanu 300C.

Představit se má začátkem příštího roku na domácí půdě autosalonu v Detroitu, ale očekává se, že tou dobou už bude nést jiné jméno. Na název Firepower totiž patrně nemá Chrysler práva.

Jak vidíte na přiložených vizualizacích, Chrysler zatím faktickou podobu tají, ale ve skutečnosti by se Firepower neměl od obrázků příliš lišit, i když načrtnuté rozměry kol a pneumatik jsou přeci jen silně nadsazené.

Pokud jde o zaměření Firepoweru, Chrysler o něm mluví jako o GT, což znamená, že by měl být luxusnější a pohodlnější než Corvetta. Jejich přímé srovnání se však vzhledem k téměř identickým výkonům bude samo nabízet a všichni na trhu to tak budou i chápat.

Jeho design má na starost Brian Nielander, který vedl i tým designerů při práci na supersportovním ME Four-Twelve. Nad vznikem vlastního supersportu nechává Chrysler viset otazník s tím, že čeká na faktický zájem od zákazníků. Výroba Firepoweru se jeví jako mnohem reálnější řešení, i když by Chrysler musel leckomu vysvětlovat, proč se tak nápadně podobá současným kupé Aston Martin.

Konstrukce Firepoweru je založená na Viperu, ale k plánované třísetkilometrové rychlosti a očekávanému zrychlení z nuly na sto pod pět sekund nebude používat jeho desetiválec, nýbrž vidlicový osmiválec Hemi o objemu 6,1 litru.

Jde o nejsilnější verzi motoru, který se používá i v upraveném sedanu 300C. Má výkon 425 koní a kdyby se chtěl Chrysler opravdu Corvettě vzdálit, vzhledem k objemu by možná mohl jít s výkonem ještě výš.

Archaický rozvod ventilů OHV americkým motorům nikdy nebránil v dosažení velké síly, což pravidelně dokazovaly například všechny speciální verze Corvetty z posledních čtyřiceti let. Z06 minulé generace měla z objemu 5,7 litru výkon 405 koní.

Firepower se v Detroitu objeví s prosklenou střechou, která má v cestujících vzbudit pocit vzdušnosti a většího prostoru dvoumístného interiéru.

Podle Chrysleru se o jeho výrobě zatím neuvažuje, ale po premiéře se určitě dočkáme nevyhnutelných výroků o tom, že jestli bude reakce veřejnosti dostatečně silná a pozitivní, mohl by se na silnicích objevit začátkem roku 2007.

redakce autoweb.cz

19.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist