autoweb.cz > BMW Concept M5
BMW Concept M5
Každé emkové auto od BMW je svátkem a obzvláště od nové M5 si toho všichni hodně slibují. Číslo 5 u ní figuruje všude, kam se podíváte. Narozdíl od Mercedesu a Audi, které u svých nejrychlejších modelů spoléhají na přeplňování, jde BMW zatím tvrdošíjně cestou atmosférického sání. První zákulisní zprávy z minulého roku naznačovaly, že je motor schopen točit přes deset tisíc otáček, ale dnes se mluví spíše o osmi a půl tisících.
Z nuly na sto by se M5 měla vejít „bohatě pod pět sekund“ a dvoustovku bude zvládat za 13 sekund, čímž se i přes své rozměry přiřadí k nejrychlejším autům na silnici. Neméně chytlavá je i představa nové sekvenční převodovky SMG s řazením pod volantem, která bude mít tentokrát sedm stupňů, čímž se opět odvolává na příbuznost s technologií F1. Od sériového modelu E60 se M5 odlišuje postranními mřížkami, hlubokým čelním nárazníkem, výraznějšími prahy, zadním difuzorem a čtveřicí výfukových koncovek, výrazně sníženým podvozkem a devatenáctipalcovými paprskovými ráfky, vzadu obutými do rozměru 285/35 ZR19.
redakce autoweb.cz