BMW Concept M5

Až vyjede na podzim tohoto roku na trh, bude mít pětilitrový vidlicový desetiválec, konstruovaný na základě zkušeností BMW z Formule 1, výkon 500 koní a točivý moment 500 Nm.

Každé emkové auto od BMW je svátkem a obzvláště od nové M5 si toho všichni hodně slibují. Číslo 5 u ní figuruje všude, kam se podíváte. Narozdíl od Mercedesu a Audi, které u svých nejrychlejších modelů spoléhají na přeplňování, jde BMW zatím tvrdošíjně cestou atmosférického sání. První zákulisní zprávy z minulého roku naznačovaly, že je motor schopen točit přes deset tisíc otáček, ale dnes se mluví spíše o osmi a půl tisících.

Z nuly na sto by se M5 měla vejít „bohatě pod pět sekund“ a dvoustovku bude zvládat za 13 sekund, čímž se i přes své rozměry přiřadí k nejrychlejším autům na silnici. Neméně chytlavá je i představa nové sekvenční převodovky SMG s řazením pod volantem, která bude mít tentokrát sedm stupňů, čímž se opět odvolává na příbuznost s technologií F1. Od sériového modelu E60 se M5 odlišuje postranními mřížkami, hlubokým čelním nárazníkem, výraznějšími prahy, zadním difuzorem a čtveřicí výfukových koncovek, výrazně sníženým podvozkem a devatenáctipalcovými paprskovými ráfky, vzadu obutými do rozměru 285/35 ZR19.

redakce autoweb.cz

1.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist