Audi RS 4

Od přeplňování zpět k atmosférickému motoru, ale za to s výkonem 420 koní. RS4 je nižší, širší a dravější než kdykoli v minulosti.

Nová vlajková loď řady A4 se v příštím týdnu představí v Ženevě, ale na rozdíl od svého přeplňovaného předchůdce bude používat atmosférický vidlicový osmiválec 4,2 l, příbuzný motoru v současné S4.

Nový motor má přímé vstřikování FSI a výkon 420 koní při 8250 ot/min. Předchozí verze měla o čtyřicet koní méně a také zcela odlišnou koncepci s vidlicovým šestiválcem 2,7 l a dvěma turbodmychadly.

Tak vysoké otáčky, jaké bude nová RS4 předvádět, jí zařadí do omezené skupiny aut se schopností točit přes osm tisíc ot. za minutu. Díky velkému objemu si zajišťuje i dostatečně silný točivý moment, vrcholící na 430 Nm při 5500 ot/min, i když 90% z této hodnoty bude dosahovat v širokém rozpětí od 2250 do 7600 otáček.

Vzhledem ke kompaktnosti motoru, na jehož vměstnání do A4 si u Audi dali hodně práce již při vývoji nové S4, ale také díky širokému použití hliníku u řady prvků karosérie (přední blatníky a kapota) a podvozku (závěsy kol) se hmotnost udržela na 1651 kg. S ní vychází pro RS4 poměr 254 koní/tunu.

RS4 zrychluje z nuly na sto za 4,8 sekundy a z 0 na 200 km/h za 16,6 s. Nejvyšší rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, ale je jisté, že bez omezovače se bude pohybovat kolem 300 km/h.

Exteriér prošel řadou viditelných změn, od celkového rozšíření a snížení o 30 mm v porovnání se sériovými A4, až po zvýraznění prahů a řadu úprav na čelní i zadní masce, vpředu s většími průduchy, velkým rámem mřížky chladiče a černým výpletem, vzadu s přídavnou odtokovou lištou na zadní kapotě a dvěma velkými oválnými koncovkami výfuku.

Velká litá kola s novým designem budou k vidění pouze na RS4 a rámují výrazně zesílené brzdy s vrtanými kotouči o průměru 365 mm vpředu a 324 mm vzadu. Optimálnímu chlazení brzd je přizpůsobená i aerodynamika spodní části karosérie.

Brzdový systém má i funkci sušení kotoučů jemným přibrzďováním na mokru a odlišné je i nastavení ESP, které zasahuje později a v kratších intervalech pro sportovní styl jízdy přiměřený výkonu motoru a tuhému nastavení podvozku.

V interiéru se objevují tradiční doplňky z uhlíkových vláken a hliníku a poprvé u Audi také plochá spodní část volantu, inspirovaná novým Golfem GTI. Sedačky s kombinací kůže a alcantary jsou odlehčené a výrazně anatomické.

RS4 má stejně jako ostatní výkonná Audi pohon všech kol se středovým samosvorným diferenciálem Torsen, ale navíc k němu přidává i aktivní řízení tvrdosti tlumičů DRC pro větší přizpůsobivost k podmínkám na silnici.

redakce autoweb.cz

24.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist