Audi RS 4

Od přeplňování zpět k atmosférickému motoru, ale za to s výkonem 420 koní. RS4 je nižší, širší a dravější než kdykoli v minulosti.

Nová vlajková loď řady A4 se v příštím týdnu představí v Ženevě, ale na rozdíl od svého přeplňovaného předchůdce bude používat atmosférický vidlicový osmiválec 4,2 l, příbuzný motoru v současné S4.

Nový motor má přímé vstřikování FSI a výkon 420 koní při 8250 ot/min. Předchozí verze měla o čtyřicet koní méně a také zcela odlišnou koncepci s vidlicovým šestiválcem 2,7 l a dvěma turbodmychadly.

Tak vysoké otáčky, jaké bude nová RS4 předvádět, jí zařadí do omezené skupiny aut se schopností točit přes osm tisíc ot. za minutu. Díky velkému objemu si zajišťuje i dostatečně silný točivý moment, vrcholící na 430 Nm při 5500 ot/min, i když 90% z této hodnoty bude dosahovat v širokém rozpětí od 2250 do 7600 otáček.

Vzhledem ke kompaktnosti motoru, na jehož vměstnání do A4 si u Audi dali hodně práce již při vývoji nové S4, ale také díky širokému použití hliníku u řady prvků karosérie (přední blatníky a kapota) a podvozku (závěsy kol) se hmotnost udržela na 1651 kg. S ní vychází pro RS4 poměr 254 koní/tunu.

RS4 zrychluje z nuly na sto za 4,8 sekundy a z 0 na 200 km/h za 16,6 s. Nejvyšší rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, ale je jisté, že bez omezovače se bude pohybovat kolem 300 km/h.

Exteriér prošel řadou viditelných změn, od celkového rozšíření a snížení o 30 mm v porovnání se sériovými A4, až po zvýraznění prahů a řadu úprav na čelní i zadní masce, vpředu s většími průduchy, velkým rámem mřížky chladiče a černým výpletem, vzadu s přídavnou odtokovou lištou na zadní kapotě a dvěma velkými oválnými koncovkami výfuku.

Velká litá kola s novým designem budou k vidění pouze na RS4 a rámují výrazně zesílené brzdy s vrtanými kotouči o průměru 365 mm vpředu a 324 mm vzadu. Optimálnímu chlazení brzd je přizpůsobená i aerodynamika spodní části karosérie.

Brzdový systém má i funkci sušení kotoučů jemným přibrzďováním na mokru a odlišné je i nastavení ESP, které zasahuje později a v kratších intervalech pro sportovní styl jízdy přiměřený výkonu motoru a tuhému nastavení podvozku.

V interiéru se objevují tradiční doplňky z uhlíkových vláken a hliníku a poprvé u Audi také plochá spodní část volantu, inspirovaná novým Golfem GTI. Sedačky s kombinací kůže a alcantary jsou odlehčené a výrazně anatomické.

RS4 má stejně jako ostatní výkonná Audi pohon všech kol se středovým samosvorným diferenciálem Torsen, ale navíc k němu přidává i aktivní řízení tvrdosti tlumičů DRC pro větší přizpůsobivost k podmínkám na silnici.

redakce autoweb.cz

24.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist