automobilka-skoda-zaplavila-trh-trivalcovymi-motory.jpg

Automobilka Škoda zaplavila trh tříválcovými motory

Škoda

Za třináct let na trhu se vyrobené maloobjemové pohonné jednotky počítají v řádech milionů. A to není jediné „jubileum.“

Diskuze

9 komentářů

    jo4ny

    Vie mi niekto povedat aky je rozdiel medzi motorom HTP v Rapide a teraz vyrabanej Fabii? Ci sa stale vyrabaju vedla seba motory pred a po modernizacii.

    Andrew

    Jeho popularita v ČR je daná tím, že spousta lidí na nic jiného prostě nemá nebo jim to přijde zbytečné (ono o stupeň výš s 1,4 MPI to taky nebyla žádná velká výhra). Jako základní motorizace pro Fabii na klidné městské a příměstské cestování určitě dostačující motor. Když si ho ale někdo koupí na stakilometrové cesty s celou rodinou do kombi, těžko se na něm pak hledají světlé stránky. To ale není problém motoru… Nicméně jeho konstrukce taky nebyl žádný zázrak ani před těmi 10 lety, natož dnes. Nevím jak efektivní ten motor je, když žere úplně stejně jako moje konstrukčně stejně stará 1,6ka (ve městě i mimo něj). Právě na spotřebu jsem z úst jeho majitelů slyšel vždy největší kritiku. Že je slabý by se mu totiž dalo odpustit (kdo čeká od atmo 1,2 zázraky, je to problém v hlavě a ne v motoru), kdyby nežral stejně jako výkonnější a objemnější motory.

    Andrew

    O tomhle moc nevím, tak mě možná někdo opraví, ale pokud vím, tak HTP žádnou výraznější modernizací neprošel (protože ho tuším bude nahrazovat 1,0 MPI). Rapid je postavený na „starých“ součástkách, tzn. nemá novou platformu a montují se do něj stejné motory jako do nyní dosluhujících modelových řad. Tak tomu bude i poté, co nástupci již dostanou modernizovanou techniku. Stručně řečeno a s trochou nadsázky Rapid bude za pár let technologická vykopávka (někteří ho za ni považují už dnes). Tak byl také konstruován, byl to záměr. Jen s cenou se trochu přestřelili… Pokud bych měl hádat, nová Fabia už motor 1.2 HTP nedostane a bude se vybírat z 1.0 MPI, 1.0 TSI a 1.2 TSI.

    Eda

    Rapid má motor 1.2 MPI ne TSI

    Adam

    Měl jsem podobné pocity, protože jsem s firemní Fabií 1.2 HTP musel jezdit po dálnici – kupodivu letěla jako drak, ale žrala. Nepatřím zrovna k těm, kteří by byli lhostejní ke spotřebě ve firemním autě. Na okreskách to pak padalo výrazně dolů a nebyl problém se dostat pod 5 litrů s lehkou nohou. Ve městě to mírně vyskočilo, ale nic dramatického, takže bych řekl, že je potřeba se dobře zamýšlet nad tím, kde má auto jezdit, a podle toho vybrat motor.

    Adam

    Měl jsem podobné pocity, protože jsem s firemní Fabií 1.2 HTP musel jezdit po dálnici – kupodivu letěla jako drak, ale žrala. Nepatřím zrovna k těm, kteří by byli lhostejní ke spotřebě ve firemním autě. Na okreskách to pak padalo výrazně dolů a nebyl problém se dostat pod 5 litrů s lehkou nohou. Ve městě to mírně vyskočilo, ale nic dramatického, takže bych řekl, že je potřeba se dobře zamýšlet nad tím, kde má auto jezdit, a podle toho vybrat motor.

    Martin

    Češi si prostě koupí auto pro socky i kdyby mělo stát 400t Kč. Nějaký starší pán v důchodu mi tuhle při parkování okukoval manželčinu cx7 v plné výbavě a měl k tomu slova jako no jo Japonská kvalita, no jo to je velké autičko, no jo to má funkcí, no jo v kůži a nojo to se to musí jezdit – slova jako, že on je chudý důchodce a já milionář. Popsal jsem mu vše a moc se mu to líbilo. Ale že to bylo se 40tkm levnější než co on dal za svou novou Fábii – to jsem mu neřekl, to, že on dal za servis 100x více take ne – to by ho asi trefil šlak.
    Stejně tak koupit si v roce 2014 auto „bez podvozku“ a s bubnovými brzdami určené primárně pro Indii za silně nadsazených 400t (v normální výbavě holobyt plus) svědčí o lehké demenci. A počet prodaných Rapidů svědčí o rozšíření tohoto postižení v ČR. Tak to se pak není čemu divit stavu v politice, byrokracii, ale i obchodech a zábavě …

    Michal

    Bubny na všech kolech ještě nemusí vadit, Fabia není těžké auto. Jde o to, že HTP je vhodné opravdu jen do města, když si to někdo koupí jako rodinný vůz, je to jen jeho chyba. O tom, že už v době příchodu htp bylo x aut s podobně velkými motory, které jely líp a nežraly tolik, žádná

    řidič

    Zaplavila trh těmito pseuomotory, protože dle nesmyslných a nerálných testů jsou papírově úsporné. JInak, když se vezme tenhle motor do zátěže (tj. nikoli po městě a po rovině), žere víc než starší 1,4 MPI nebo atmosférická 1,6

    Ale když se lidi chytí na číslo spotřeby, ať si ho koupí.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist