Autobazary odmítnou vykoupit více než polovinu vozů

Průměrné stáří nabízených vozů v autobazarech je 7 let. Seriózní autobazary nabízené automobily důkladně prověřují a poskytují garance a záruky včetně možnosti výměny vozu bez udání důvodu. Navíc standardně při prodeji umožňují klientům prohlídku vozu nezávislým technikem. Pokud ji autobazar odmítne, měl by spotřebitel od koupě ustoupit.
old-lada-in-havana-cuba-1100x618.jpg Zdroj: Archiv

Statistiky prodejců bohužel potvrzují, že majitelé se snaží do bazarů prodat vozy v jakémkoliv stavu. „Odmítáme vykoupit přibližně 70 procent vozů, především kvůli špatnému technickému stavu, přetočeným tachometrům nebo kvůli tomu, že majitel vozu čelí exekuci,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.

Takové vozy pak mnohdy končí v soukromé inzerci s nízkou prodejní cenou, protože seriózní autobazary o ně nemají zájem. Zájemce o takový vůz se tak může dostat velmi snadno do problémů.

Při výběru vozu „z druhé ruky“ se spolehněte nejen na renomovaného prodejce, ale věnujte pozornost i prověření původu vozu a třem základním vjemům: vizuální kontrolu, ověření technického stavu u odborníka a testovací jízdu.

Zkontrolujte neporušený lak vozu i stav interiérových prvků – opotřebení čalounění, pedálů, volantu či řadicí páky. Pozornost byste měli věnovat také elektrickým segmentům a zkontrolovat, zda-li svítí všechna světla včetně brzdových a směrových.

Vyzkoušejte také plynulost elektrického ovládání okének a funkčnost klimatizace. Nezapomeňte ani na výfukový kouř, jehož barva může signalizovat případné nedokonalosti motoru. Zjistěte, jak reagují kontrolky na palubní desce. Pokud zhasnou všechny najednou případně kontrolka air bagů současně s jinou, může to signalizovat jejich nefunkčnost a vůz pravděpodobně havaroval.

Nechte si vůz zkontrolovat na rampě odborníkem, který prověří přední i zadní nápravu a vyloučí případný odklon os, což by mohlo signalizovat, že vozidlo havarovalo. Podobným způsobem si nechte prověřit podvozek, brzdy, tlumiče, kola i pneumatiky. Posledním článkem by pak měla být testovací jízda, která odhalí případné nedostatky motoru či převodovky.

13.11.2019 11:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Essox

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist