Autobazar? Brno, Praha, Olomouc… Zákazníci se vracejí pro šedý hatchback nebo kombi.

V oblasti ojetých aut je také zájem - mimo "klasické" pětidvéřové typy karoserie - o SUV. A stále v našich podmínkách převládá poptávka po tuzemské značce.

Opět něco statistik, tentokrát jde o čísla největšího prodejce ojetin u nás, takže – bez ohledu na komerční aspekt věci, můžeme a měli bychom považovat výsledky statistik za vypovídající. Budeme řešit oblibu jednotlivých značek a typů aut u zákazníků s ojetými auty, věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu, se nejvíce projevuje právě u výběru karoserie a značky.

Kromě druhu paliva nebo bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault, jak vyplývá z analýzy, při které AAA Auto hodnotilo své prodeje za uplynulých pět let.


Fakta o věrnosti? Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %). Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2%).

Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013. Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %). Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny, ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %).

Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3 % případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9 %.

zdroj: AAA Auto

13.11.2014 10:20| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist