Auto bez řidiče může na silnice
Toyota
Vůbec poprvé v Americe dostal řidičský průkaz osobní automobil. Až vedle vás pojede prázdná Toyota Prius, nedivte se.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
Toyota
Vůbec poprvé v Americe dostal řidičský průkaz osobní automobil. Až vedle vás pojede prázdná Toyota Prius, nedivte se.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
V článku by se měla objevit informace, že do provozu se takové auto nedostává jen tak z ničeho nic. Ten systém už ujel stovky tisíc kilometrů v reálném provozu bez nehod.
Navíc už fakt není problém po technické stránce, ale po právní – byť je ten systém spolehlivější než většina řidičů (mno, to ale není tak těžké, ne?), tak v momentě, kdy se stane nehoda (bez ohledu na zavinění), tak bude velký problém s právní odpovědností.
Osobně, jako člověk, kterého řízení většinou baví, tohle obrovsky vítám a velmi se těším, až se takový systém rozšíří i u nás a taková auta co nejrychleji nahradí velkou část vozového parku. Hned bude na silnicích bezpečněji, nebudu muset tolik hlídat, co udělá jouda za mnou, co podivně kličkuje, nebudu muset mít permanentně nohu na brzdě kvůli SUV před sebou, které poskakuje po prázdné silnici, jako by řidič nedosáhl na pedály (a pak se ukáže, že to je pravda, když z něj vystoupí křehká, 150cm vysoká blondýnka) atd. Jen kloboukáři budou na silnici ještě hodně dlouho, protože na takové auto nebudou mít.
Osobně se na autonomní auta těším – co času ztratím monotónním řízením na dálnicích! Místo toho bych si mohl číst, surfovat internet, možná i spát … prostě trávit čas mnohem produktivněji. Už pár let si říkám, proč tak relativně jednoduchou informatickou úlohu, jako je řízení na dálnici, nikdo neautomatizoval!