auta-registrovana-v-cr-opet-zestarla.jpg

Auta registrovaná v ČR opět zestárla

Analýza následků nehod ukazuje, že v autě vyrobeném v posledních pěti letech je riziko smrti pro cestující o 85% nižší. Přesto je podíl výrazně starších vozidel v ČR značně vysoký.

Diskuze

7 komentářů

    Lojzik

    Chlapci redaktoři, pokud se někde uvádí relativní procento, uvádí se vůči čemu. V záhlaví máte těch 85% bez reference a tedy, možná k vašemu údivu, úplně nesmyslně. Jasně, jde o sledovanost vašeho internetového počinu, ale základní logika se snad nevylučuje se sledovaností.

    K samotnému obsahu. Auta z 80tých let jsou dnes již naprosto marginální. Jsou to veteráni. Na silnici se téměř nevyskytují a v poměru ujetých km vůči celku jsou někde zcela na chvostu. Jsou to auta jako Škoda 120, Fiat Ritmo, Ford Sierra či podobné. Tyhle auta maj veskrze již zcela prohnilé kastle, takže pasivní bezpečnost je na zlomku jejich původní bezpečnosti, která nebyla valná. Číslem 85% ohromíte snad jen úplné automobilní analfabety. Co takhle uvést údaj z důvěryhodného zdroje, jak si stojí nová auta v porovnání s většinovým vozovým parkem? Nebo v provnání s nejčastěji kupovanýma ojetinama cca 8 let stáří? Nebylo by tam 85%? Nebylo a asi ani s odstupem, že?

    jirka

    Kecy rozesak jsem auto r.v 1998 na madery slo na boudu a doktori se divili ze mi nic neni. R.v 1995 cumak zmuchlanej ve 40 do boku jineho vozidla nic. R.v 1995 ja levej predni blatnik kapota celo toyota rav obe bocni dvefe vrazeny i se sloupkem 12 cm do kabiny. Musi se vedet co koupit. Ted se chystam na auto 1.9 tuny. Vaha rozhoduje.

    dedene

    Když je to kvalitní model, co bych si nekoupil starý auto?

    Ondratra

    Auta jsou čím dál tím více spotřebním zbožím. Nové zboží neustále zlevňuje ruku v ruce s jeho stoupající „spotřebností“ = kratší životností. Není to tolik let zpátky, co jste si koupili třeba vysavač a měli ho doma deset let. A když se porouchal, často se ještě vyplatilo nechat si ho někde opravit. U vysavačů, počítačů a mnoha dalšího zboží je tahle doba zřejmě už nenávratně pryč.

    Kubelka M.

    Souhlas, čekat půl roku na auto, pak vyjet ze salónu a ztratit 20% hodnoty, každý další rok 10%. Lepší koupit rok staré zajeté, nekupovat 10 let staré auto to se do toho pak už jen vráží.

    Axew

    A co je prosím na starých autech špatného? Kolikrát je levnější i výkonnější

    Viktor_EX

    Obměna vozidel je přirozená a člověk s novým drahým autem jezdí opatrněji než se starou pixlou. Tj se starším vozem se více riskuje a proto jsou nehody horší.

    Za stárnutí vozů v ČR může ta pitomá ekologická daň. Vrazit do auta 5-10 tisíc za ekologickou daň jsou vyhozené peníze. A mnohdy pohodové vozidlo se neprodává dál, protože s daní je neprodejné a do šrotu je ho škoda. Tak to v rodině dojíždějí děti apod.

    Ať ti pitomci zruší ekologickou daň, budou mít na silnici mladší vozidla.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist