Auta poháněná palivovými články míří do provozu
Hyundai ix35
Možná to ještě nevíme a až čas ukáže... jestli teď právě náhodou nezačíná revoluce v automobilovém průmyslu.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
Hyundai ix35
Možná to ještě nevíme a až čas ukáže... jestli teď právě náhodou nezačíná revoluce v automobilovém průmyslu.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
„Hyundai ix35 Fuel Cell, prvních sériově vyráběných automobilů s palivovými články na světě“
Už v roce 2002 jezdily desítky vozů Honda FC-X na palivové články, Honda zkoušela vedle vodíku také metanol. FCX si mohou uživatelé v USA a Japonsku také pronajímat formou leasingu stejně jako Hyundai. Honda navíc už několik let vyrábí i „domácí“ vodíkové stanice. V čem je tedy Hyundai ve skutečnosti první, že se mluví o revoluci?
Souhlasím. Honda je v palivových článcích opravdový průkopník. Ale k poslední otázce. Vodík je cesta budoucnosti!
Tohle je jediná možná cesta. Vodík skýtá lepší uložení energie než fosilní paliva, má asi 3x větší výhřevnost než benzín, tedy vydá na 1kg 3x více energie, problém je nízká hustota, takže je potřeba větší nádrž, ale není to žádný problém. Účinnost takového systému může být teoreticky až 80-90% ve srovnání se spalovacím motorem, kdy má nejlepší diesel asi 35%. Dnešní moderní baterie například LiFeYPO4 by si velmi s touto technologií notovaly!
Největší úskalí je zatím při výrobě vodíku, která celý proces diskvalifikuje a energeticky to vychází ve srovnání s ropou špatně. Nicméně již dnes jsou v laboratořích takové možnosti výroby vodíku, které více než konkurují fosilním palivům. Ale dokud bude naftová loby vládnout světu, tak se ničeho nedočkáme. Jen pro zajímavost u nás byl funkční elektromobil zkonstruovaný Křižíkem již v roce 1885, 42 článková baterie a 3,6kW motor. Šlapalo to jako hodinky, ale ropa tehdy měla zelenou, přece jen to bylo celé tak nějak snažší a levnější. Ta 100 letá propast se jen tak rychle nedožene…
auto může být maximálně jednoduché a pokud by existovala možnost inteligentního dobíjení (čerpání energie když je ji v síti nadbytek – omezí se blackouty) tak můžete jezdit skoro zadarmo. Samozřejmě že předpoklad je zatím mít v rodině 1 konvenční auto a mít barák, nebo kde to dobíjet..
Pokud je to auto urcene na cestu do prace a zpet a je vyuzivana „prebytecna“ elektrina, tak ok, ale jinak je to nesmysl.
Auto je diky baterkam extremne neekologicke, tezke, ma minimalni dojezd a dobijeni trva veky – auta na elektrinu je nejvetsi omyl!