auta-na-etanol-nebudou-zelenejsi.jpg

Auta na etanol nebudou „zelenější“

Zajímavosti o autech

Americký vědec upozorňuje na potenciální škodlivost paliva, jež má podle jiných zachránit planetu.

Diskuze

6 komentářů

    Speedy

    S tímhle bych si dovolil nesouhlasit. Sice uznávám, že pro zdraví to nebude lepší než na benzin, ale jsou tady jiná fakta, která hovoří pro bioetanol. Těmi jsou zachování vlastností benzínových motorů, mírně vyšší výkon, dále pak podpora zemědělců a hlavně menší závislost na ropě a ropných státech! Také je nemožné, aby všechna auta jezdila na etanol a musíme počítat s tím, že rostliny, ze kterých se bioetanol výrábí vstřebají velkou část CO2 zpět, takže zbývají jen ostatní zdraví škodlivé látky, které jsou ale i u benzinu.

    Gallego

    Máš naprostou pravdu, E85 je z 85 procent důsledek zemědělskýho lobby,který by chtělo peněz ještě víc a víc a práce míň a míň.. následky pěstování plodin pro auta místo pro lidi může mít vcelku tragický důsledky,jak na lidi,tak na přírodu – místo,aby se zrušila nesmyslná CAP a začaly se potraviny dovážet z rozvojovejch zemí třetího světa,čimž se zabijou dvě mouchy jednou ranou (my budem mít levnější potraviny, oni budou mít přísun kapitálu),taxe budou podporovat francouzský megafarmy nebo brazilský plantáže v místech,kde ještě předevčírem stál prales.. ekologický jako fík,no.. a s tim CO2 taky nemáš pravdu – když se někde nebudou pěstovat plodiny na E85, nejspíš se budou pěstovat jiný plodiny (potraviny) nebo se to zatravní či zalesní.. a závislost na ropných státech? během několika let se otevřou obrovský naleziště v mořích na severu Kanady a na Sibiři.. a vůbec bych netvrdil,že je lepší bejt závislej na dovozu E85 nebo potravin,než dovozu ropy.. vždycky seš na něčem závislej,když to neumíš nebo nechceš produkovat sám.. rizika tohoto lze minimalizovat pouze liberalizací mezinárodního trhu – k tomu tebou vyzdvihovaná podpora zemědělců rozhodně nepřispívá..

    Bukaj

    Nu, Gallego, souhlasím, že Tvá koncepce vzájemné potravinově-finanční pomoci je už dlouho velkým snem všech lidí, kterým to myslí a do podobné problematiky vidí. Nebudu teď ale rozebírat, proč se tak prozatím neděje, resp. proč je free-trade zatím omezen na pouze velmi malá množství co se objemu produkce výrobků týče. A o vlastním potravinovém zemědělství v RZ nemluvě – ono se tam pěktuje skutečně hodně z toho, co sníme, ale prostě to doposud nefunguje nějak tak, jak by sis představoval. Což i mne mrzí.

    Myslím, že hrozba zemědělské tragédie kvůli pěstování plodin pro výrobu biopaliv je spíše dost malá, ale nepředbíhejme. Jedním z hlavních kladů, a to se Speedym naprosto souhlasím, je právě ona částečná návratnost CO2 z ovzduší zpět do biomasy. Ono se na to musí pohledět z toho správného úhlu… Mnozí sice tvrdí, že význam spalování biopaliva pro pohon aut je v tomto důsledku zanedbatelný, ale ber to protě tak, že to množství CO2, co auta vypustí do ovzduší, je možné nějak zpracovat. A ne jinak než těmi rostlinami. A pokud tam vypustíš právě plyn CO2 pocházející původem z biologické hmoty, máš velikou výhodu v tom ,že si můžeš být na 100% jistý, že i tato VŠECHNA

    Bukaj

    .. je zpětně návrátitelná do oné ŽIVÉ biomasy. Máš to vlastně to samé, jako v ostatních případech využítí paliv v lidské společnosti… Co je "nejškodlivějším" zdrojem energií? Uhlí 🙂 A co je nejekologičtější? Dřevo. A to protože všechen CO2 Tebou vyprodukovaný při jeho spálení už byl jednou z atmosféry vstřebán a při udržitelném přístupu člověka ke krajině s tam i snadno vrátí, až jeho čas přijde 😉

    Mirda

    Take jsem cetl original zpravy na BBC, ale ten je zakoncen vetou ve smyslu, ze v Brazilii se pouziva E85 20 let masove a zadne dopad na vyjmenovana onemocneni to nema. Tato klicova veta se z clanku na Autowebu tak nejak vytratila. Samozrejme cela studie je ptakovina, protoze E85 nema zadne jine emise nez cisty benzin. Slozeni emisi je co do druhu u obou paliv stejne, pouze lih ma u vetsiny emisi vyrazne nizsi cisla nez benzin. Jaky by tedy byl duvod zvyseni ozonu? Je klasicke, ze v celem clanku o duvodu vyssiho dopadu na zdravi nenajdete ani slovo. Proste verte.

    Speedy

    Svatá pravda. Nevím, co vám na tom E85 tak strašně vadí. Tohle není hudba budoucnosti, etanol můžeme začít používat prakticky už zítra. A s tím dovozem z Brazílie a jiných státu bych to neviděl tak špatně, můžeme přece vyrábět sami, technicky to možné je. Proč podporovat ekonomiky jiných států, když můžeme podpořit svoji a stát se tím méně závislí na dodávkách ropy?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist