Auta, která v našich testech dostala nejlepší hodnocení

Abychom našli dost aut, která dokázala získat maximální možné hodnocení v našich redakčních testech, museli jsme se podívat do skoro tříleté minulosti.

Hodnocení aut je věc velmi ošemetná a především značně subjektivní. Objektivně totiž můžete zhodnotit jen pár věcí – od velikosti kufru, přes spotřebu paliva po dynamické schopnosti (a to ještě jen v omezené míře). Jenže například čísla zrychlení a času na kolo, která změříme na našem testovacím polygonu v Mostě, stejně nemusí znamenat v hodnocení auta všechno.

Někdy i seberychlejší auto nedosáhne na skvělý výsledek, protože je prostě odtažité a nudné. Jindy je s ním zábava, ale zase se s ním nedá žít každý den. Od jiného třeba zas čekáme víc… Zkrátka, je to vždycky velmi složité rozhodování, takže si nemyslete, že každému autu vrazíme hvězdičky jen podle toho, jak je nám která značka sympatická, nebo jak nám která automobilka zaplatila. Ano, ještě stále někteří čtenáři žijí v přesvědčení, že si výsledek testu automobilky kupují.

Pojďme se teď podívat na auta, kterým jsme za poslední tři roky dali plný počet pěti hvězdiček. A také si připomeneme vozy, kterým k tomuto vzácnému zisku stačilo opravdu málo.Ford Fiesta 1.6 Duratec
Zatímco se v této kategorii přechází na foukané malolitrážní tříválce, Ford u Fiesty poměrně dlouho držel „velký“ atmosférický motor. S ním bylo auto skutečně velmi zábavné a příjemné. I když má Fiesta své mouchy, těch pět hvězdiček si zasloužila – aspoň z principu.


Lamborghini Gallardo LP560-4
Mohli jsme snad u desetiválcového supersportu volit jinak? Vždyť vedle dechberoucí dynamiky nabízí nejen mimořádný celkový charakter, ale i překvapivou každodenní použitelnost.


Mazda MX-5 2.0i RC
Malý roadster od Mazdy sice není úplně dokonalé sportovní auto, protože má sundavací střechu a skromný výkon. Jenže možná to jsou věci, které přispívají k tomu, že se s Mazdou MX-5 svezete lépe než s kdejakým dražším a výkonnějším autem. Celkový jízdní zážitek je velmi intenzivní.


Mercedes-Benz SLS AMG
Uznejte, že u auta, které kombinuje dynamiku supersportů s charakterem amerických hot-rodů a německou kvalitou i použitelností nelze prostě zvolit jiné než to nejvyšší hodnocení. A že stojí pět milionů? No a?


Porsche 911 Carrera 4S
Testované Porsche sice mělo pod kapotou automat a pohon všech kol, ale charakter skutečné ikony sportovních aut z něj nezmizel. Spíše naopak jsme se mohli v prosincové zimě blíže dostat na jeho hranici a odhalit, v čem je jeho skutečné kouzlo.


Range Rover 4.4 TDV8
Jakkoli jsou sporťáky fajn a je s nimi legrace, nejlepší auto na každý den má pod kapotou diesel, váží tři tuny a jeho ovladatelnost připomíná přetížený nákupní košík. Jenže osmiválcový Range Rover je elegantně hranatý jako cihla, projede všude a především se nesnaží být sportovní.


Toyota GT86
Malá Toyota možná nemá měkčené plasty v interiéru, velký kufr a sedmkrát přeplňovaný třicetiválec. Jenže má něco, co už všechna ostatní auta, snad s výjimkou Mazdy MX-5, zapomněla – skutečného ducha sportovního auta, které vás nutí řídit a ne jen sedět.


Auta, kterým uteklo pět hvězdiček o malinký kousek
Některým autům k zisku pěti hvězdiček chybělo opravdu jen trošku. Ale i tak se jedná o mimořádně dobré vozy.

Mazda 3 2.0i MZR
Je to možná k nevíře, ale i s pohonem předních kol a kufrem je v tomhle sedanu cosi z charakteru Mazdy MX-5. Pro řidiče s omezeným rozpočtem je to jasná volba.



Porsche Boxster S (2012)

Řídí se snad ještě lépe než nové Porsche 911, ale k naprosté dokonalosti mu ještě něco „nehmatatelného“ chybí. Navíc je docela dost drahý.


Renault Mégane R.S. Cup
Ostrý Renault je možná až příliš extrémní, ale v kategorii rychlých hatchbacků patří k tomu nejlepšímu, co si můžete pořídit, pokud chcete jezdit občas na okruh.


Porsche Cayman R
To, co předvádí Toyota GT86 o kategorii níže, dělá Cayman R mezi skutečnými ostrými sporťáky. Bohužel je ale příliš extrémní, než aby s ním byl život tak příjemný.


Bonus: Největší propadáky
Poslat nějaké auto do samotného pekla úplně snadno nejde, protože se musí zvážit plno dalších věcí, než jen naše sympatie. Například pro koho je auto určeno a jestli dokáže naplnit své sliby či aspoň obhájit cenovku.

Jeep Grand Cherokee 3.6 V6
Na pohled je to hezké auto a má pár předností, jenže s benzínovým šestiválcem nejede a kupodivu si řekne o víc benzínu než dynamicky schopnější osmiválec. Buď volte diesel nebo rovnou verzi 5.7 V8 HEMI.


Toyota Urban Cruiser
Tohle malé SUV bylo moc drahé, přesto působilo velmi lacině a nabízelo jen podprůměrnou dynamiku i ovladatelnost. Víme, že Toyota umí lepší auta.


Hyundai Elantra 1.6 AT
Problém tohoto vozu byl v mizerné kultivovanosti, ovladatelnosti a pohonné jednotce spojené s mizernou automatickou převodovkou. Navíc to celé bylo moc drahé.


Peugeot iOn
Elektromobil nedostal špatné hodnocení proto, že nemá benzínový osmiválec. Dostal ho proto, že je to prostě špatné a nepoužitelné auto.


Renault Koleos
Francouzské SUV nás opravdu velmi zklamalo. Má podprůměrné jízdní vlastnosti a i když ho pohání slušný diesel, použitý automat je jedna z nejhorších převodovek, jakou jsme poznali. Bohužel je i tohle auto docela drahé.


27.11.2012 5:09| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist