Audi v Ženevě: RS5 a A8 Hybrid živě

Audi rozšiřuje nabídku modelů RS a navrch přidává hybrid A1 s motorem Wankel a hybrid limuzíny A8.

Všechny nové modely Audi jsme si představili před autosalonem, ale to nám nebrání si je znovu připomenout a prohlédnout si je na živo. Třeba takové Audi RS5, na to se můžeme dívat pořád – hlavně tedy pod jeho kapotu, kde pracuje modifikovaný osmiválec 4,2 l o výkonu 450 koní, který pochází ze supersportu Audi R8. Navíc je spojen s novou dvouspojkovou převodovkou a pohon všech kol quattro upřednostňuje zadní nápravu, takže by tohle auto nemuselo zatáčet jako naložený nákupní vozík…

Audi A1 E-Tron
Druhou novinkou je Audi A1, kterému jsme věnovali samostatný článek. Ale ještě jsme nepsali o jeho hybridním bratříčkovi s názvem A1 E-Tron, které potvrzuje dřívější spekulace o tom, že Audi zavede vedle divize Quattro i divizi E-Tron, která bude mít na starosti právě elektrické a alternativní pohony.

Jenže pod kapotou Audi A1 E-Tron je něco, co by nečekal nikdo – rotační motor Wankel umístěný u zadní nápravy! Vpředu je naopak elektromotor, který slouží jako primární zdroj pohonu, Wankel se zapíná jen tehdy, když je potřeba elektřinu dovyrobit. Stejně funguje třeba Opel Ampera nebo Chevrolet Volt. Elektromotor produkuje standardně 61 koní, ale ve špičce dokáže svůj výkon zvýšit až na 102 koní. O Audi A1 E-Tron připravujeme podrobnější článek.

Audi A8 Hybrid
No, a nesmíme také zapomenout na limuzínu Audi A8, která rovněž dostala hybridní pohon. Ten ale není, jak by se mohlo zdát, příbuzný s tím v Porsche Cayenne a VW Touareg. Pod kapotou Audi A8 Hybrid je čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 211 koní a točivém momentu 350 Nm, který je spojen s velmi kompaktním elektromotorem. Ten poskytuje výkon 45 koní a točivý moment velmi slušných 211 Nm. Celkový výkon soustavy je pak 245 koní a točivý moment působivých 480 Nm. Diesel 3.0 TDI tak pomalu přestává dávat smysl…

Audi A8 Hybrid zvládne stovku za 7,6 sekundy, rozjede se na 235 km/h a spotřebuje jen 6,2 l/100 km. A8 Hybrid umí jezdit jen na elektřinu, a to na vzdálenost až 2 km a do rychlosti 65 km/h.

Pro úspěch Audi A8 Hybrid bude důležitá cena. Uvidíme v roce 2011, kdy se má začít hybridní limuzína prodávat.

autoweb.cz

2.3.2010 7:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist