Audi TT RS

28 fotografiíAudi TT

Je tohle duchovní nástupce legendárního Audi Quattro a nejlepší malé kupé do dvou milionů? Vyrazili jsme na oblíbené okresky, abychom to zjistili.

Diskuze

20 komentářů

    Robert Rob

    …ne úplně servilní, ale zase se do toho auta zbytečně neobouvá. Škoda, že není video.

    Charger

    souhlasím, povedený článek:)

    milan

    Souhlasim,jen jsem nezaregistroval info jaky mel testovaci vuz tlumice? Udajne verze magnetic ride ma pozitivni vliv na chovani vozu a to i pri jizde po meste. Rozhodne bych je preferoval pred temi konvencnimi. Jeste aby Cayman nemel lepsi rizeni kdyz se jeho predni naprava nemusi zabyvat prenosem vykonu na vozovku.

    Co se tyce dotazu kolegy k pohonu myslim a tim nechci rict ze jsem si tim zcela jisty ze je koncipovan podobne jako u Porsche Turbo kdy viskozni spojka ma nastaveny urcity pomer a nasledne prida dalsi vykon na predni napravu az ve chvili kdy dojde k prokluzu zadnich kol,tudiz u TT je primarne vykon smerovan na predni kola.

    Ano podvozkova platforma je pribuzna s jinymi produkty koncernu ale ma specificke šasi prevazne z hliniku a ten neni za hubicku. RS si najde sve zakazniky stejne tak jako Cayman a zcela v pohode vedle sebe budou existovat,kazdy jsou trochu jiny stejne tak jako jsou rozdilni lide a to je jedine dobre.

    Dalibor Žák, autoweb

    Testovaný vůz byl vybaven standardním podvozkem. Podle ohlasů zahraničních redakcí je elektromagnetický podvozek velmi povedený a komfortnější, ovšem to nemohu soudit, neboť jsem s ním nejel.

    Baruška

    Nejlepší článek od skvělého autora:)

    ph123

    je to strasne auto…

    Milan

    Dobrý den,

    zajímalo by mě, jak je nastaven pohon kol u TT-RS a TT-S… Někdo mi ríkal, že novější haldexy od VW mají neustále připojený zadek s 10% výkonu. Takže např. TT 2.0TFSI quattro by mělo při ustálené rychlosti na rovince dávat na zadní kola 20 koní. Nechce se mi ale věřit, že by TT-S a už vubec ne TT-RS upřednostňovala výkonově přední nápravu za jakýchkoliv okolností… Předpokládál bych, že používá torsen a upřednostňuje zadní nápravu, ne?

    Díky za upřesnění.

    Franta

    mezinápravový diferenciál TORSEN se u Audi používá u modelů A4, A5, A6, A8 (a jejich derivátů) tedy u platforem s podélně uloženým motorem v předu.

    Audi TT má motor uložený vepředu napříč a zadní nápravu "připojuje" Haldex. Starší verze zapojovaly Haldex při prokluzu některého předního kola. Nový systém Haldex zapojí zadní nápravu již při prudkém sešlápnutí plynu, kdy se očekává nárůst točivého momentu. Ale systém je složitější než popisuji a senzory snímají mnoho veličin…

    Osobně jsem jezdil se všemi variantami a podle mého jistě subjektivního názoru je nejlepší na ledě A4 2.0 TFSI v quatru a se sportovním diferenciálem. Má poměrně lehký motor s optimálním průběhem točivého momentu a sportovní diferenciál zadní nápravy rozděluje točivý moment na vnější kolo. Na sněhu, ledu PARÁDA, kterou Haldex asi nikdy nezvládne…

    Vlado

    Mal som moznost skusat 1 vikend TT RS s elektromagnetickym podvozkom. TT RS bolo za kazdych okolnosti na suchom povrchu nedotacave…pod plynom obzvlast.

    Zbycho

    audi TT … dobrý nápad.

    Hary

    Rád bych se dočkal konečně podrobného porovnání Porsche Cayman S vs. Audi TT RS…

    traktorista

    nenechte se vysmat. 290+ km/h s 250 kW? At je male a slizke jak chce tak tohle zavani tezkou utopii. A navic je tam ta ctyrkola. Ukazte graf z brzdy motoru a pokud to nebude jako typicky vw motor tak pak teprve klobouk dolu. Co vy na to?

    milan

    Podivej se na video na Youtube,tam dosahlo RS na dalnici tachometrovych 297 km v hodine,takze nabizene odpojeni omezovace kvuli max.280 mi prijde jako realna zalezitost.

    traktorista

    nepoucitelneho ktery jde do sikuze s ne nepresvedcis. Na videu je videt kulovy. Tachac vzdycky premeruje, prdlajz kdo zaruci ze to ma 340 koni a i jen 5% nepresnosti je kolik? Ze to porad vsichni zerete. Húú, uber audi. Vsichni se z toho sereme

    Johny.Rico

    Se škodou octavií RS chipnutou na 211 koní (Octavie I) jsme jeli na trojku 190km/h, na okruhu 265km/h. Nic není nemožné.

    pes

    a pak jste se probudili…

    vanos

    Nevím, proč se v tomto případě navážíš do VW. Ten je znám, alespoň u přeplňovaných motorů, svou konzervativností ohledně výkonu motoru, kdy na rozdíl od drtivé většiny výrobců udávaný výkon často odpovídá dokonce i reálnému výkonu na kolech (např. 2.0 tfsi)!

    traktorista

    tim padem ma motor na klice vic nez udava prospekt a proto muze jet vic nez co by mu papirovy vykon povolil po zapocteni vsech ztrat a ucinnosti

    pedro

    a meli kolem sebe mokro…
    Ne Johny, fakt ne-210 koni na 265km/h fakt nestaci ;o)

    jiri

    jeremy clarkson kdyz ho testoval rikal ze na predek se nikdy neprenasi vic jak 30 % vykonu takze se neboj driftovat to bude 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist