Audi TT Coupe (2014): představeno do nejmenších detailů

Audi TT se oficiálně představuje ve své třetí generaci, světlo světa spatřuje společně s ostřejší verzí TTS o výkonu 310 koní.

Nejnovější generace Audi TT se nyní konečně představuje oficiální cestou na atuosalonu v Ženevě. Podle očekávání stojí na koncernové platformě MQB, díky níž se hmotnost auta oproti předchůdci snížila až o 50 kg – model 2.0 TFSI váží velmi solidních 1230 kg. Nízkou hmotnost doprovází také kompaktnější rozměry, nové auto se zkrátilo o 20 mm (na výsledných 4180 mm), je také o 8 mm užší (nyní 1832 mm široké), výška zůstala nezměna (1353 mm). Zároveň však narostl rozvor o 37 mm na konečných 2505 mm.


Změny rozměrů ve výsledku vyústily ve větší zavazadlový prostor, který je o 13 litrů rozměrnější (výsledných 305 litrů). Víko kufru otevíratelné ve stylu karoserie liftback schovává ve svých útrobách vysunovací spoiler, který se uvádí do pohotovosti automaticky v rychlostech nad 120 km/h. Všechny modely budou osazeny vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu nehledě na použitou motorizaci.

Pod kapotou se nejprve usídlí trojice přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva, mezi nimi dvě výkonové verze motoru 2.0 TFSI (230 koní370 Nm, resp. 310 koní380 Nm ve verzi TTS), třetí jednotkou je turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 184 koní a točivém momentu 380 Nm. Slabší benzínový motor s manuální šestistupňovou převodovkou rozpohybuje auto na stovku za rovných 6 sekund (5,3 sekundy s dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol Quattro) a vyžene jej až k elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h, silnější TTS potřebuje ke sprintu na stovku jen 4,7 sekundy, s převodovkou S tronic je navíc dostupná funkce Launch Control. Naftový model zvládne na tutéž metu zrychlit za 7,2 sekundy a uhánět bude maximálkou 235 km/h.

Z příplatkové výbavy bude možné objednávat kupříkladu přední LED světla, bezpečností a asistenční systémy Audi Side Assist (hlídání mrtvého úhlu), Audi Active Line Assist (udržování v jízdním pruhu) nebo čtení dopravních značek a další, na výběr budou taktéž kola ve velikostech od 17 do 20 palců nebo sportovní sedačky s pneumaticky nastavitelným bočním vedením (ve verzi TTS v základní výbavě). Audi TTS se navíc může chlubit podvozkem sníženým o 10 mm nebo masivními brzdovými kotouči na přední nápravě o rozměru 338 mm.

Zobrazit všechny fotografie

Uvnitř se nové Audi TT na první pohled drží zavedených konvencí a minimalistického designu podrtženého unikátními detaily. Nelze si nepovšimnout umístění ovládání klimatice přímo do výdechů ventilace a přehlédnout nelze ani velký TFT displej Audi Virtual Cockpit s úhlopříčkou 12,3 palců, který vyživuje výkonný grafický procesor Nvidia Tegra 3. Nový je také volant s charakteristicky zploštělým spodním dílem, ve kterém se schovává airbag zabírající o 40 % méně prostoru. Nechybí ani audiosystém Bang & Olufsen se 12 reporoduktory, z nichž dva basové umístěné ve dveřích v noci září nastavitelným osvětlením.

4.3.2014 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist