Audi představilo interiér nového TT, integruje multimediální displej s přístrojovým panelem
autoweb.cz > Audi > Audi TT > Audi TT (2014): první oficiální fotky nové generace anebo povedené počítačové ilustrace?
Audi TT (2014): první oficiální fotky nové generace anebo povedené počítačové ilustrace?
Na internetové stránce respektovaného britského magazínu Car se aktuálně objevil článek s informacemi o chystané třetí generaci Audi TT, který je kromě špionážních fotek doplněný velmi věrohodně vypadajícími záběry uvedeného vozu. V záhlaví textu je navíc poznámka, že se jedná o „první oficiální fotografie“ a nutno dodat, že letmým pohledem vypadají skutečně velmi věrohodně.
Nechceme samozřejmě zpochybňovat práci kolegů a kromě toho opravdu nemůžeme vyloučit, že se o oficiální fotografie jedná (pak ale moc povedené nejsou), máme ale za to, že z Ingolstadtu nepochází.
Není tajemstvím, že prakticky všechny snímky opouštějící tisková oddělení automobilek jsou realistické asi jako fyzika v Need for Speed, obvykle ale perspektiva zachycených objektů sedí, což se o některých detailech tohoto TT příliš říci nedá. Ještě jednou opakujeme, fotky nového sportovního kupé od Audi to být můžou, ale zrovna přirozeně nevypadají.
Ať už se o data uniklá z Ingolstadtu jedná či nikoli, informace kolem nevypadají nezajímavě a zčásti potvrzují dříve napsané. Nové TT bude postaveno na platformě MQB, ještě více než dosud však karoserie využije lehčí hliníkové komponenty. Ve srovnání s předchůdcem má dojít ke snížení váhy modelů se čtyřválcem o 60 kg (na výsledných cirka 1200 kg), což prospěje nejen snížení spotřeby, ale především dává prostor na vylepšení ovladatelnosti.
Budoucí kupé bude poháněné výlučně přeplňovanými motory. V základu se mezi předními koly objeví 1.8 TFSI s výkonem 180 koní, silnější varianty pak dostanou přeplňovaný dvoulitr s výkonem 225 a v provedení TTS Quattro až 300 koní, který je známý z Audi S3 či Volkswagenu Golf R. K mání bude rovněž dvoulitrový diesel se 184 koňmi, standardně však už nebude nabízen s pohonem všech kol ale pouze jako předokolka.
Na vrcholu modelové řady stane TT RS, jehož 2,5litrový pětiválec s turbem poskočí na 380 koní, čímž se malé Audi výkonově a nepochybně i dynamikou zařadí mezi Porsche 911 Carerra a 911 Carrera S. Odhaduje se, že v nejvyšší specifikaci a dvouspojkovým automatem zvládne stovku za 4,0 sekundy, což už opravdu je v teritoriu devětsetjedenáctky. Na potvrzení těchto dat však bude nutné počkat.
zdroj: Car magazine