Audi TT (2014): první oficiální fotky nové generace anebo povedené počítačové ilustrace?

Teprve včera jsme vám ukázali interiér nového kupé TT, dnes tu pro změnu máme i první, údajně tovární exteriérové fotky. O jejich autenticitě ale zatím pochybujeme.

Na internetové stránce respektovaného britského magazínu Car se aktuálně objevil článek s informacemi o chystané třetí generaci Audi TT, který je kromě špionážních fotek doplněný velmi věrohodně vypadajícími záběry uvedeného vozu. V záhlaví textu je navíc poznámka, že se jedná o „první oficiální fotografie“ a nutno dodat, že letmým pohledem vypadají skutečně velmi věrohodně.

Nechceme samozřejmě zpochybňovat práci kolegů a kromě toho opravdu nemůžeme vyloučit, že se o oficiální fotografie jedná (pak ale moc povedené nejsou), máme ale za to, že z Ingolstadtu nepochází.

Není tajemstvím, že prakticky všechny snímky opouštějící tisková oddělení automobilek jsou realistické asi jako fyzika v Need for Speed, obvykle ale perspektiva zachycených objektů sedí, což se o některých detailech tohoto TT příliš říci nedá. Ještě jednou opakujeme, fotky nového sportovního kupé od Audi to být můžou, ale zrovna přirozeně nevypadají.

Ať už se o data uniklá z Ingolstadtu jedná či nikoli, informace kolem nevypadají nezajímavě a zčásti potvrzují dříve napsané. Nové TT bude postaveno na platformě MQB, ještě více než dosud však karoserie využije lehčí hliníkové komponenty. Ve srovnání s předchůdcem má dojít ke snížení váhy modelů se čtyřválcem o 60 kg (na výsledných cirka 1200 kg), což prospěje nejen snížení spotřeby, ale především dává prostor na vylepšení ovladatelnosti.

Budoucí kupé bude poháněné výlučně přeplňovanými motory. V základu se mezi předními koly objeví 1.8 TFSI s výkonem 180 koní, silnější varianty pak dostanou přeplňovaný dvoulitr s výkonem 225 a v provedení TTS Quattro až 300 koní, který je známý z Audi S3 či Volkswagenu Golf R. K mání bude rovněž dvoulitrový diesel se 184 koňmi, standardně však už nebude nabízen s pohonem všech kol ale pouze jako předokolka.

Na vrcholu modelové řady stane TT RS, jehož 2,5litrový pětiválec s turbem poskočí na 380 koní, čímž se malé Audi výkonově a nepochybně i dynamikou zařadí mezi Porsche 911 Carerra  a 911 Carrera S. Odhaduje se, že v nejvyšší specifikaci a dvouspojkovým automatem zvládne stovku za 4,0 sekundy, což už opravdu je v teritoriu devětsetjedenáctky. Na potvrzení těchto dat však bude nutné počkat.

zdroj: Car magazine
9.1.2014 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist