Audi TT (2014) ladí formu na Nürburgringu a okolních okreskách

(+ video) Třetí vydání Audi TT se podle prvních záběrů maskovaného prototypu vizuálně příliš nezmění, konstrukčně a technicky by ale mělo být vše jinak.

Současná generace Audi TT vedená pod interním označením 8J vyjela na silnice v polovině roku 2006, takže po více než sedmileté kariéře asi jen málokoho můžou překvapit přípravy na její vyřazení z nabídky. Samotná automobilka vývoj následníka nekomentuje, teoreticky však již naznačila, co bychom mohli očekávat.

Předně je nutno říci, že nové TT bude skoro stoprocentně postaveno na aktuální modulární platformě MQB použité při stavbě Audi A3/S3, Volkswagenu Golf či Seat Leon, což by mohla být jistá záruka slušného základu, ale stěží příslibem výjimečnosti. To, čím by chystané kupé mohlo být mimořádné, je radikální odlehčení naznačené letošním konceptem Audi TT Ultra Quattro.

Jen připomínáme, že tento vůz byl odhalen v rakouském Wörthersee a výjimečná nebyla ani tak jeho pohonná jednotka v podobě přeplňovaného dvoulitru s výkonem 310 koní, ale spíše rozsáhlé nasazení karbonových kompozitů. Konstruktérům se jeho aplikací podařilo snížit váhu TT až o 300 kg na konečných 1111 kg.

Pokud namítáte, že se Audi realizovalo na starém modelu a že to ještě není zárukou aplikace těchto poznatků také u novinky, máte jistě pravdu. Ingolstadt ultralehké nové TT nikde neslibuje. Nicméně šanci na představení mimořádného sportovního vozu Audi má a spoustu zkušeností se stavbou karbonových aut u Lamborghini také, což může docela radikálně snížit výrobní náklady. Navíc proč by výrobce prezentoval své nově nabyté schopnosti zrovna u výběhového modelu.

Tím neříkáme, že budoucí TT karbonové vnější panely dostane, pravděpodobné to však je, i když možná ne v rozsahu letošního konceptu.

Jak bude novinka vypadat, částečně naznačuje nedávno pořízený videosnímek v okolí Nürburgringu i na samotné Severní smyčce. I přes důkladnou kamufláž vám asi neunikne, že jsou její základní tvary nápadně podobné dnešnímu TT, i když nemůžeme vyloučit, že si od něj testovací mula pouze vypůjčila vnější panely.

Zajímavé též je, že se auto nepohybuje pouze ve společnosti svého předchůdce, ale zjevně i v přítomnosti BMW Z4 a máme za to, že ani účast Peugeotu RCZ na jednom záběru není náhodná.

Pokud nám je známo, Audi TT dostane kromě koncernové platformy rovněž osvědčené pohonné jednotky EA888 o objemu 1,8 a 2,0 litru a téměř jisté jsou také dvoulitrové diesely EA288. Videosnímek je důkazem, že pasé  není ani přeplňovaný pětiválec 2,5 litru, který se dostane pod kapotu TT RS a měl by být vyladěn až na 380 koní.

S prezentací vozu počítejte někdy koncem roku 2014, pravděpodobně v Paříži, přičemž prodej auta se rozjede nejspíše až počátkem roku následujícího.

zdroj: Automobile Magazine

25.10.2013 6:14| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist