autoweb.cz > Audi > Audi trhlo rekord na Ringu. S elektromobilem.
Audi trhlo rekord na Ringu. S elektromobilem.
Podle Audi jde o jasný důkaz toho, že elektromobily umí být i dynamické. Audi R8 e-tron bude opravdu jedním z nejrychlejších elektromobilů jezdících po této planetě, ale bude s ním někoho bavit jezdit? Už dřív nás Audi nechalo poslechnout “vyladěný” zvuk, který má ke standardnímu desetiválci hodně daleko…
Ten už na svém místě samozřejmě nenajdete, pod zadní kryt se podívaly dva elektromotory s celkovým výkonem 280 kW a 820 Nm. Od rozjezdu působí na zadní kola masivní točivý moment 4200 Nm, díky kterému se ručička tachometru podívá na stovku za pouhých 4,6 vteřiny.
Maximální rychlost bude v produkční verzi omezena na 200 km/h, pro podmínky testu byla posunuta na 250 km/h. Důvodem snížení maximálky je prý trvanlivost baterií, ty mají mimochodem kapacitu 49 kWh, dojezd činí 215 km. Hmotnost zastavila na hodnotě 1780 kg.
DOPORUČUJEME: Za ostrými Jaguary na Nürburgring Nordschleife
Já si teď připadám tak trochu jako pilot kamikaze, který se chystá na svou skutečně poslední misi…S touhle technikou dokázala elektrická Audi obkroužit Nürburgring Nordschleife za 8 minut a 9,099 sekundy. Dobrý, nebo špatný výsledek? No, měřítkem elektromobilů výborný, třeba Toyota se svým elektrickým TMG EV P001 obkroužila Ring za 7 minut a 47,79 vteřiny. A protože se jedná o převlečený Radical SR8, váží o dobrých osm stovek kilogramů méně než Audi. Přitom rozdíl v čase není tak drtivý, jak by každý očekával.
Měřítkem automobilů, které jsou poháněny poněkud tradičnějším způsobem, tedy na benzín, nemá e-tron šanci. Prohře se nevyhne ani ve vlastních řadách, R8 s osmiválcem drží čas 8:04, desetiválcová rovnou 7:44.