Audi o víkendu sestřelilo v DTM hned dva Mercedesy, bylo to na rozkaz z nejvyšších míst?

(+ videa) Poslední závod cestovních vozů DTM má lehce skandální příchuť, Dr. Wolfgang Ulrich, šéf Audi Motorsport řekl jednomu ze svých pilotů, aby vytlačil konkurenci. Ten to udělal.

Druhý víkendový závod v rakouském Spielbergu poměrně jednoznačně ovládl Mattias Ekström, pilot týmu Audi Sport Team Abt Sportsline, když se mu i za nepříznivého deštivého počasí podařilo za sebou udržet Garyho Paffetta jedoucího za stáj Mercedes-AMG DTM Team ART. Jeho výkon však v samotném závěru zastínila neočekávaná událost.

Ve chvíli kdy bylo o vítězi víceméně rozhodnuto, se odehrávala poměrně těsná, nicméně pořád férová bitva o šestou pozici. Timo Scheider, dvojnásobný šampion DTM z let 2008 a 2009 v posledním kole podlehl dvojnásobnému útoku Mercedesů, když v rámci rádiové komunikace zazněla v přímém přenosu věta: „Timo, vytlač ho!“

Jako na povel – jen pár vteřin poté – Scheider před pravotočivou zatáčkou nepochopitelně povolil brzdy, ťuknul do Mercedesu před sebou a ukázkovým biliardovým šťouchem poslal Roberta Wickense a Pascala Wehrleina do kačírku.

Manévr vyvolal značné pozdvižení a závod vzápětí skončil, ještě větší rozruch však způsobilo zjištění, že „příkaz“ pronesl samotný Dr. Wolfgang Ulrich, nejvyšší šéf oddělení Audi Motorsport. Při rozhovoru krátce poté tvrdil, že k pilotům běžně nepromlouvá. „Byla to spontánní reakce na to, co jsem viděl. Normálně to jde přes inženýry, ale byl jsem naštvaný a hlasitě jsem zvolal. Může se při tom stát, že rádiová komunikace je aktivní,“ obhajoval své počínání Dr. Wolfgang Ulrich.

Šéf sportovní divize Mercedesu Toto Wolff  byl pochopitelně pořádně vytočený a rozzlobený Pascal Wehrlein, který byl dosud vedoucím pilotem letošního šampionátu, šel ještě dál, když pronesl, že „doufá, že si příští týden nikdo nekoupí Audi“. Nadšený nebyl ani třetí účastník srážky Robert Wickens. „Oba nás vykopl, to není fér,“ přidal své šestadvacetiletý Kanaďan.

Samotný Timo Scheider tvrdí, že pokyn ve vysílačce neslyšel, nicméně komisaři jej po analýze záběrů a dat z telemetrie dodatečně diskvalifikovali a celý incident bude mít dohru před Federací německého motorsportu DMSB (Deutschen Motor Sport Bundes).

3.8.2015 2:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist