Audi S3 útočí
5 fotografiíAudi
Na koho? Přece na svého úhlavního nepřítele, BMW 130i. A možná se schyluje i k bratrovražednému souboji s Golfem R32, kdo ví.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
5 fotografiíAudi
Na koho? Přece na svého úhlavního nepřítele, BMW 130i. A možná se schyluje i k bratrovražednému souboji s Golfem R32, kdo ví.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Bavoráka stejně netrumfne…!
prave ze si myslim ze bavoraka troufne i kdyby se splnilo jen polovina toho co se od audi ceka
Tak jak to tedy je ? Quattro pernament nebo pouhý Haldex ?
Jak jsem napsal – Quattro. Je tu snad někde zmínka o Haldexu?
Honzo, hned se nerozčilujte, já jen nevím, komu mám věřit – http://news.auto.cz/nove-modely/audi-utoci-novym-s3-na-bmw-130i.html – tedy chtěl bych vám, tak komu ?
Nevím ani o jedné Audině která by používala HALDEX…
A3 má motor uložený napříč, tudíž pod označením quattro se skrývá mezinápravová spojka Haldex. Stejný případ je i TT. Od A4 nahoru je motor uložen podél, tzn. quattro=mezinápravový diferenciál Torsen.
Až na to, že podle tiskové zprávy Audi má S3 stálý pohon všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou umístěnou u zadní nápravy, která poskytuje rozdělení točivého momentu prakticky v libovolném poměru.
Ta spojka je sice "haldexová" – viskózní, ale nesvírá se v závislosti na ubývající trakci, jako u klasickho Haldexu, nýbrž je ovládaná elektronicky. Tudíž jde opravdu o stálý pohon všech kol.
Nakonec, viskózní mezinápravovou spojku má, pokud se ošklivě nepletu, třeba i taková Impreza.
Autowebu můžete věřit 😉
Haldex 2. generace již nereaguje pouze na ztrátu adheze předních kol, ale jeho funkčnost se odvíjí také podle otáček motoru, rychlosti sešlápnutí akcelerátoru, úhlu natočení volantu atd.. Při pevném startu automaticky přenáší větší procento toč. momentu na zadní kola, aby se předešlo případné ztrátě trakce. Např. Volvo u svých AWD modelů tuto funkci nazývá jako Instant Traction. V tomto se Audi S3 nebude lišit od jiných Haldexových modelů. Stálý pohon všech kol v případě Haldexu znamená, že za normálních adhezních podmínek je výkon rozdělován zhruba v poměru 90:10 ve prospěch předních kol (čili auto má i nadále vlastnosti předokolky), kdežto Torsen je u Audi většinou nastaven tak, aby v základu byl poměr 50:50.
Impreza mimo STI používá také mezinápravovou spojku, ale ve spojení s mezinápravovým diferenciálem! Takže u ní se jedná o stálý pohon všech kol s poměrem 50:50 a vizkózní spojka plní úlohu uzávěru mezinápravového diferenciálu v případě prokluzu kol jedné z náprav.
Jenže pochybnosti zůstaly – Haldex, sice el. řízen, nebo Torsen ? A pokud Haldex, tak jaké je jeho základní rozdělení předek/zadek ? Díky za odpověď 🙂
Přiznám se, že jsem pod tím autem ještě neležel, ani v něm nejel (to ostatně mimo vývojářů nikdo, že) a tiskové zprávy jako obvykle mlží.
Přestože se mi původně (už před časem) od zdroje z automobilky dostalo odpovědi, že to bude úplně něco jiného, než klasický Haldex, jiné zdroje jsou zmatené, nebo tvrdí opak.
Odeslal jsem dotaz na oficiální místa, o odpovědi budu informovat.
No, pokud je v tiskové zprávě napsáno, "…s elektronicky řízenou vzadu umístěnou vícelamelovou spojkou…", tak je víceméně jasné, že se jedná o Haldex. Mezinápravový diferenciál Torsen nemá žádnou spojku, není řízen elektronicky a není umístěn u zadní nápravy.
Fakt neležel ? 🙂 PS: děkuju za pomoc při hledání odpovědi a přeju brzké svezení s tímto dravcem.
Ono není potřeba pod autem ležet, ale trochu se o ně zajímat. Rozdíl mezi systémem Haldexem a Quattrem je celkem dost podstatný a v dalších příspěvcích popsaný. A3 nikdy neměla systém Quattro, jenom nesla označení Quattro.