Audi S1 (2014) je oficiálně venku s výkonem 230 koní a pohonem Quattro

Nejmenší sportovní Audi je oficiálně tady a s ním i technické podrobnosti. Pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitr, nechybí manuální převodovka a pohon všech kol.

Po včerejším úniku jedné fotky (a posléze také zbytku) jste si tuhle zběsilou nákupní tašku mohli prohlédnout ze všech stran a nahlédnout také do interiéru. Bez technických podrobností je ale prezentace sportovního auta trochu jako sushi bez wasabi. Ehm, v případě Audi se z geografických důvodu spíše nabízí bavorský vdolek bez šlehačky. Zanechme ale gastronomických přirovnání a pojďme se konečně podívat, co si pro nás v Ingolstadtu připravili.

Nebudeme se zaobírat detaily typu čtyři nové laky (včetně téhle agresivní žluté), nové světlomety nebo širší blatníky. To všechno jste jistě objevili sami při včerejší prohlídce naší fotogalerie. No a pokud ne, máte možnost to samozřejmě napravit. Předpokládáme však, že vás zajímá především to, co včera řečeno nebylo. Tedy motor pod kapotou.

Předchozí zprávy o dvoulitrovém čtyřválci se nakonec potvrdily, jde ale o docela jinou jednotku, než jaká se nacházela v dřívější limitované edici A1 Quattro. Nový agregát EA888 není nijak unikátní, najdete ho kupříkladu v Seatu Leon Cupra nebo v tuzemské Octavii RS, v případě Audi je naladěn na výkon 231 koní a točivý moment 370 Nm.

Síla motoru směřuje přes šestistupňový manuál na všechna čtyři kola, kde výkon rozděluje mezinápravová lamelová spojka. Elektronickou uzávěru diferenciálu prý u Audi vyladili společně s dvoustupňovou stabilizací s cílem dosáhnout maximální trakce za všech podmínek. Nakolik se jim to povedlo můžete částečně posoudit sami – zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne třídveřová S1 za 5,8 sekundy, praktičtější pětidvířko potřebuje o desetinu sekundy navíc.

Maximální rychlost je pro obě karosářské verze elektronicky omezena na 250 km/h a co se normované spotřeby týče, třídveřový hatchback si má v kombinovaném cyklu říct o 7 l/100 km, pětidveřový Sportback o 7,1 l/100 km.

Co se zásadně změnilo oproti standardnímu modelu, je podvozek. Ten standardně obsahuje adaptivní tlumiče, vpředu se pak nachází přepracovaná náprava typu MacPherson, vzadu nahradilo čtyřprvkové zavěšení původní zkrutnou příčku. Nového naladění se dočkal také posilovač řízení, takže co se kontaktu s vozovkou týče, měla by být S1 velkou změnou oproti klasickému modelu.

Standardně auto stojí na sedmnáctipalcových kolech a obouvá pneumatiky o rozměru 215/40, za příplatek dostanete osmnáctky se “slupkami” o rozměru 225/35 a červeně lakované třmeny. Přední kotouče ale mají v každém případě průměr 310 milimetrů.

V Británii už jsou známé také ceny, třídveřová Audi S1 startuje na 24 900 librách, což je v přepočtu asi 825 000 Kč, pětidvířko bude o nějakých 25 000 Kč dražší. Do prodeje zamíří ještě na jaře, pokud si ale chcete auto nejprve zblízka prohlédnout, příležitost budete mít třeba na autosalonu v Ženevě za necelé tři týdny.

Zdroj: Autocar.co.uk

12.2.2014 1:18| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist