Audi RS6 následuje M5 do důchodu

Jen měsíc po supersedanu BMW se s roboty na výrobní lince loučí také splašené kombi a sedan s desetiválcem od Lamborghini.

Současná generace Audi A6 pomalu končí a spolu s ní odchází také nejsilněší z trojice německých supersedanů/superkombi. Výroba RS6 skončí v říjnu. Novou A6 čeká premiéra už počátkem příštího roku, na nejsilnější verzi si však nejspíš počkáme déle. Nynější RS6 debutovala až v roce 2008, tedy čtyři roky po svém mateřském modelu.

Mnoho bylo napsáno o neuvěřitelně vysoké hmotnosti auta přesahující dvě tuny. RS6 si však nakonec vydobila zasloužený respekt svou rychlostí a obratností. Díky pohonu všech kol dokázala zpravidla jezdit rychleji než konkurence od MercedesuBMW, a to jak v zatáčkách, tak v přímce.Klíčem k úspěchu se jí stal přeplňovaný desetiválec o výkonu 580 koní. Motor jsme poprvé viděli pod kapotou Lamborghini Gallardo, ale Audi pomáhalo s jeho vývojem a automobilka si jej později nejednou vypůjčila – poháněl třeba minulou S8. Před zadní nápravou jej má také desetiválcová R8. Pro RS6 technici přidali dvě turba, díky nimž dosáhli nejen potřebného výkonu, ale vyhnali točivý moment na 650 newtonmetrů.

Jaká jednotka bude pohánět příští model Audi tají. Je více než pravděpodobné, že podobně jako u BMW sáhnou v Ingolstadtu po menším osmiválci. RS6 však bude chtít zůstat na čele výkonové války. To znamená překonat nový Mercedes E63 AMG, Cadillac CTS-V i příští M5. Právě BMW bude z jmenovaných nejsilnější, dostane osmiválec z X5 M o výkonu „vyšším než 555 koní“. Máme se na co těšit.

autoweb.cz

16.7.2010 6:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist