Audi R18 e-tron quattro: dieselhybrid pro Le Mans

Říkáte si, jestli pravidla čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans umožňují používat pohon všech kol a hybridní systém? Pokud jsou dodrženy určité podmínky, tak ano.

Letos bude 16. a 17. června v Le Mans hodně živo. Vedle nového hybridního speciálu Toyota uvidíme i toto nové Audi R18, které se opět spolehne na naftový motor TDI, který jsme si už představili, ale ještě k němu přidá hybridní systém, který má pomoci zvýšit výkon a efektivitu.

Jak to funguje? Zatímco spalovací motor roztáčí přes sekvenční převodovku zadní kola, elektřina pohání kola přední. Tu speciál R18 e-tron quattro získává ze zařízení podobnému systému KERS ve formuli 1.

Audi R18 e-tron quattro má prý výkon 510 koní (aspoň tedy jeho motor TDI o objemu 3,7 litru). A protože je to šestiválec, lze použít hybridní systém. Pravidla to u osmiválce už nedovolují.

Dalibor Žák

DOPORUČUJEME: Audi A6 3.0 TDI vs BMW 530d

1.3.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist