Audi R8 LMS (2015): restriktor omezí výkon na 585 koní, váha vozu je však pouze 1225 kg
autoweb.cz > Audi > Audi R18 (2016): Ingolstadt dále věří TDI a elektřině, tohle je nový hybrid pro Le Mans
Audi R18 (2016): Ingolstadt dále věří TDI a elektřině, tohle je nový hybrid pro Le Mans
Předem musíme říci, že si automobilka prozatím nechává kompletní technické údaje nového stroje s označením R18 pro sebe, tvrdí však, že jde o dosud nejsilnější a nejefektivnější soutěžní automobil, který kdy Audi postavilo. Co přesně si pod tím máme představit, možná naznačí čísla vztahující se k jeho předchůdci.
Letošní vytrvalostní speciál byl osazen čtyřlitrovým šestiválcem TDI o výkonu 557 koňských sil a točivém momentu 850 newtonmetrů, kterému navíc asistoval elektromotor s výkonem dalších 272 koní. To vše při hmotnosti pouhých 870 kilogramů.
R18 pro příští rok má být po všech stránkách lepší, kromě jiného i díky kompletně přepracované aerodynamice i modifikovanému hybridnímu ústrojí využívajícímu „optimalizovanou pohonnou jednotku TDI“ a lithium-iontovým akumulátorům uskladňujícím energii získanou při rekuperaci.
Přestože se primárním cílem Audi stane věhlasná čtyřiadvacetihodinovka Le Mans, nové vozy budou soutěžit také ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC 2016. K prvnímu ostrému nasazení dvou vozů v barvách týmu Sport Team Joest proto dojde už 17. dubna na britském okruhu Silverstone.