Audi R18 (2016): Ingolstadt dále věří TDI a elektřině, tohle je nový hybrid pro Le Mans

Sportovní oddělení automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku už nyní zbrojí pro příští sezónu, přesněji řečeno, aktuálně posílá pozdravy všem účastníkům Le Mans 2016.

Předem musíme říci, že si automobilka prozatím nechává kompletní technické údaje nového stroje s označením R18 pro sebe, tvrdí však, že jde o dosud nejsilnější a nejefektivnější soutěžní automobil, který kdy Audi postavilo. Co přesně si pod tím máme představit, možná naznačí čísla vztahující se k jeho předchůdci.

Letošní vytrvalostní speciál byl osazen čtyřlitrovým šestiválcem TDI o výkonu 557 koňských sil a točivém momentu 850 newtonmetrů, kterému navíc asistoval elektromotor s výkonem dalších 272 koní. To vše při hmotnosti pouhých 870 kilogramů.

R18 pro příští rok má být po všech stránkách lepší, kromě jiného i díky kompletně přepracované aerodynamice i modifikovanému hybridnímu ústrojí využívajícímu „optimalizovanou pohonnou jednotku TDI“ a lithium-iontovým akumulátorům uskladňujícím energii získanou při rekuperaci.

Přestože se primárním cílem Audi stane věhlasná čtyřiadvacetihodinovka Le Mans, nové vozy budou soutěžit také ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC 2016. K prvnímu ostrému nasazení dvou vozů v barvách týmu Sport Team Joest proto dojde už 17. dubna na britském okruhu Silverstone.

30.11.2015 6:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist