Audi Q7 v ČR

Svezeme se s ní až v březnu 2006, ale důležité novinky známe už dnes. Za cenu o málo převyšující X5 dostanete opravdu velký kus železa (a hliníku).

První auto tohoto druhu od Audi se na českých silnicích oficiálně projede až v příštím roce v březnu, kdy také začnou proudit úvodní objednané kusy k zákazníkům. Q7 si ale budete moci objednat už během několika týdnů, kdy budou známé oficiální ceny. Podle dnešního vyjádření dovozce Import Volkswagen Group se na ceně „stále pracuje,“ ale až bude upřesněná, má se „konkurenceschopně blížit jistému autu z Bavorska.“ V našem překladu to znamená, že Q7 bude za ceny o něco málo vyšší, než za jaké se u nás prodává současná podoba BMW X5.

V příštím roce se v nabídce objeví Q7 se dvěma motory, třílitrovým turbodieselem 3,0 TDI (233 koní) a atmosférickým benzínovým osmiválcem 4,2 FSI (350 koní). S odvoláním na ceník BMW proto odhadujeme, že základní model Q7 bude stát kolem 1,6 milionu korun a osmiválcová verze kolem 2,1 milionu korun. Dnešní ceny BMW jsou zhruba o 100 tisíc korun nižší, ale Audi bude argumentovat tím, že Q7 je modernější a také větší. Na délku měří 5,09 metru, na šířku 1,98 metru a na výšku 1,74 metru. Jak je ale v této kategorii zvykem, dalších pár set tisíc si můžete k těmto cenám přičíst za vyšší výbavu.

Důležité je potvrzení budoucí verze s hybridním pohonem, která se má začít prodávat v roce 2008. Pomocný elektromotor s výkonem 32 kW (44 koní) a točivým momentem 200 Nm bude spojený s osmiválcem 4,2 FSI a spolu s bateriemi přidá ke hmotnosti necelých dvě stě kilogramů. Zrychlení z nuly na sto trvá hybridní verzi 6,8 sekundy, o 0,6 sekundy méně než klasickému osmiválci. Systém s podobnými či totožnými parametry by se měl v témže roce objevit i v Porschi Cayenne.

Řadu Q7 používá Audi jako příležitost pro představení několika technologických novinek, které se doposud v ostatních modelech neobjevily. Patří k nim například nová verze stabilizačního programu ESP, která má navíc režim „off-road.“ Při jízdě v terénu v tomto nastavení nad vámi drží stabilizace stále ochranou ruku, ale zároveň vás pustí do vyššího stupně vybočení kol ze stopy, než dojde k elektronickému vyrovnání.

Adaptivní podvozek s pneumatickým odpružením se v terénním nastavení zvýší o 25 mm a svou světlou výšku drží až do rychlosti 100 km/h, kdy dojde k automatickému snížení. Stejně tak se ale dokáže snížit o čtyři centimetry pro případ, že potřebujete dozadu naložit větší náklad. Základní objem kufru je 775 litrů, ale po sklopení obou zadních řad sedadel se může zvětšit až na 2035 litrů.

Adaptivní tempomat má oproti předchozímu systému v sedanech Audi novou funkci zabrzdění až do nulové rychlosti. Dříve byl rozsah jeho funkce od 30 km/h do 200 km/h, dnes ho můžete používat úspěšně i v popojíždějícím městském provozu, kde nemusíte teoreticky vůbec šlapat na pedály. K podobně vyspělým elektronickým hračkám patří i parkovací asistent s promítáním zpětného pohledu na středový displej, kde vám zobrazí doporučenou stopu pro bezpečné zaparkování.

Systém side assist vám pro změnu pomůže při jízdě na dálnici. Sleduje provoz v tzv. mrtvém bodě výhledu, který se nachází zhruba za zadními sloupky. Pokud chcete změnit pruh a systém zaměří auto jedoucí ve vašem mrtvém úhlu, spustí akustickou signalizaci.

 

Hlavní technické údaje Audi Q7:

 

Audi Q7 3,0 TDI

Motor                         vidlicový šestiválec, 2967 cm3, turbodiesel

Výkon                         233 koní při 4000 ot/min

Točivý moment         500 Nm při 1750-2750 ot/min

0-100 km/h                9,1 sekundy

Nejvyšší rychlost       216 km/h (s pneumatickým podvozkem)

Spotřeba                   město 14,6/mimo město 8,3/kombinovaná 10,5 l/100 km

Hmotnost                   2295 kg

Cena                          cca. 1,6 milionu Kč

 

 

Audi Q7 4,2 FSI

Motor                         vidlicový osmiválec, 4163 cm3

Výkon                         350 koní při 6800 ot/min

Točivý moment         440 Nm při 3500 ot/min

0-100 km/h                7,4 sekundy

Nejvyšší rychlost       248 km/h (s pneumatickým podvozkem)

Spotřeba                   město 19,5/mimo město 10,2/kombinovaná 13,6 l/100 km

Hmotnost                   2240 kg

Cena                          cca. 2,1 milionu Kč

Marek Nastoupil

4.10.2005 5:13

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist